Oprava notebooku - reklamace

Dobrý den, dala jsem do servisu notebook, že je u něj problematické zapínání. Poté, co se zapne byl však plně funkční. V servisu mi navrhli opravu v ceně cca 3500, s čímž jsem souhlasila. Procento úspěšnosti oprav bylo dle servisu vysoké a v případě, že bude oprava neúspěšná, nebudu nic hradit. Po pár týdnech mi ze servisu volali, že oprava nebyla úspěšná a že je třeba vyměnit celou základní desku. Cena opravy byla vyčíslena na cca 9500, což jsem zamítla. Notebook mi tedy bude zaslán zpět bez opravy. V servisu se mě dále ptali, zda chci zálohovat data, že notebook je nefunkční. V době, kdy jsem notebook do servisu dávala však funkční byl, sice s limity, ale dalo se na něm pracovat. Ze servisu mi jej však chtějí vrátit nefunkční. Podotýkám, že na možnost, že by notebook po neúspěšné opravě přestal fungovat zcela, jsem upozorněna nebyla. Je nějaká možnost obrany v tomto případě? Příští týden by mi měl notebook přivézt kurýr. Mám jej převzít? Převzetím souhlasím se stavem notebooku, který mi byl navrácen, je to tak? Podotýkám, že celé jednání probíhalo telefonicky. Můžete mi prosím poradit, jak se v tomto případě zachovat? Předem děkuji. Hezký den!

Otázku poslal/a:  , 24. 5. 2019 20:48

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zhotovitel odpovídá za stav věci, v jakém jej kupující spotřebitel předal k provedení opravy, podle § 2944 občanského zákoníku. Tento stav je možné vyčíst z předávacího protokolu. Pokud v tomto protokolu není zanesen přesný stav věci, má se za to, že věc byla v běžném stavu odpovídajícím jejímu stáří. Věc od kurýra přeberte a uplatněte u zhotovitele žádost o náhradu škody, a to na základě výše uvedeného ustanovení. Zhotovitel následně bude povinen uvést věc do původního stavu, popřípadě Vám poskytnout finanční kompenzaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

20. 6. 2019 18:22

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

26. 10. 2022 | Petr Kučera, Veronika Hejná | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

13. 10. 2022 | redakce Peníze.CZ, dTest

Neříkejte Ano ani Souhlasím. Šmejdi změnili taktiku, tlačí dál

Poslechněte si nahrávku typického rozhovoru, kterou spotřebitelský časopis dTest rozebral s psycholožkou. Takzvaní telešmejdi po změně zákona změnili postup, ale na seniory tlačí dál.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

12. 10. 2022 | Petr Kučera | 1 komentářů

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

3. 10. 2022 | Petr Kučera

Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní

Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

16. 9. 2022 | Petr Kučera

Spotové ceny energií zrušíte snadněji, pomůže zákon

Domácnosti dostanou možnost, aby se takzvaných spotových cen zbavili rychleji než podle dosavadních pravidel. Umožní jim to novela, kterou dnes schválili poslanci. Týká se to smluv na dobu určitou i neurčitou – ovšem pouze spotřebitelů, ne třeba podnikatelů.

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

28. 8. 2022 | Jana Divinová

Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo

Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

10. 8. 2022 | Jana Divinová | 4 komentáře

Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje

Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

2. 8. 2022 | Jana Divinová | 7 komentářů

Odložené platby jsou čím dál populárnější. Utáhne EU šrouby?

Je to jednoduchý nástroj, jak platit za nákupy na internetu. Fakticky jde o půjčky, které ale plně nepodléhají stejné regulaci jako ostatní úvěry pro spotřebitele. Evropská unie teď chystá opatření, která můžou poskytovatelům odložených plateb přidat nové povinnosti.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

25. 7. 2022 | Jana Divinová

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

14. 7. 2022 | Olga Skalková | 4 komentáře

Kriminalita na internetu prudce roste. Policie chystá speciální útvar

Takzvaná kyberkriminalita v Česku dál roste. „Loni jsme zaznamenali meziročně téměř osmnáctiprocentní nárůst kriminality páchané v prostředí internetu. Kybernetická kriminalita v roce 2021 činila více než šest procent z celkového počtu všech registrovaných trestných činů,“ řekl policejní prezident ČR Martin Vondrášek na dnešní společné tiskové konferenci s ČSOB. Konkrétně šlo o 9518 případů.

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

14. 6. 2022 | Petr Kučera | 15 komentářů

Nevýhodný kurz DCC už umí blokovat i největší banka

Dobrá zpráva před dovolenou v cizině: Česká spořitelna se přidává k menším bankám a ukazuje, že platební kartu lze před nechtěnou službou chránit líp.

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

24. 5. 2022 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 3 komentáře

Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta

Někteří lidé, kteří si před lety sjednali investiční životní pojištění, mají šanci na vrácení víc peněz. Podle Ústavního soudu nemuseli hned od začátku vědět, že je smlouva neplatná.

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

6. 5. 2022 | Martin Horvát | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

16. 4. 2022 | dTest | 4 komentáře

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services