Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den. Obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Zakoupil jsem v eshopu mobilní telefon, který byl vedený jako rozbalený za nižší cenu. U produktu byl popis že se jedná o zboží bez poškození s kompletním balím. Tudíž jsem si jej objednal přes internet a byl mi dovezen kurýrem. Ovšem po rozbalení jsem zjistil že je přístroj spíše použitý než pouze rozbalený. Dovezli mi jej v pátek a tak jsem jej jel v pondělí osobně vrátit. No a tady začaly problémy. Technik mi řekl že musí poslat zařízení na posouzení a že na to mají 14 dní. Já mu jasně řekl že chci odstoupit od smlouvy. Vytiskl mi protokol o převzetí zboží a že se do 14 dní ozvou. Tady jsem udělal chybu a nezkontroloval si pořádně co uvedl do protokolu. Až doma jsem zjistil že uvedl do protokolu žádost o reklamaci a způsob nápravy požaduji opravu nebo výměnu. Tohle mi přišlo jako pokus o podvod na mou osobu. Po asi dvou dnech mi Odstoupení od smlouvy zamítli. Tudíž se ptám je možnost se nějak bránit? Stále jsem ve 14 denní lhůtě pro odstoupení. Nemám si zboží převzít z jejich smyšlené reklamace a okamžitě jim ho vrátit a trvat na Odstoupení od smlouvy? Děkuji předem za jakoukoliv radu.
Otázku poslal/a: , 6. 6. 2019 11:37
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud byste se stále nacházel v rámci 14denní lhůty pro odstoupení od uzavřené kupní smlouvy, doporučujeme Vám od kupní smlouvy prokazatelně odstoupit v souladu s § 1829 občanského zákoníku. Pokud lhůta pro odstoupení už uplynula, můžete zkusit prokázat, že jste při prvním podání projevil vůli odstoupit od kupní smlouvy. S protokolem o reklamaci to ale bude obtížné. Pokud zboží nemá vlastnosti, které byly sjednané, deklarované nebo spravedlivě očekávané, jste samozřejmě oprávněn zboží reklamovat a požadovat zboží s těmito vlastnostmi. Pokud Vám prodávající v rámci reklamace takové zboží nedodá, budete rovněž oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, a to podle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 6. 2019 10:08
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá
Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více