Propadnutí 14denní lhůty vrácení zboží

Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Dne 09. 04. 2019 jsem zakoupil od jistého obchodu kopačky na fotbal. Měl jsem je jednou na sobě a přitom jsem zjistil, že mi nevyhovují z toho důvodu, že jejich nízký střih má za příčinu, že mě z nich bolí kotníky a mám z toho puchýře. Rozhodl jsem se tedy zboží vrátit. V řádné vratné době jsem tedy prakticky nepoužité a umyté kopačky zaslal zpět obchodu s žádostí o odstoupení od smlouvy a to dne 10. 05. 2019 přes společnost Česká pošta. Zboží do obchodu přišlo 15. 05. 2019. Od této chvíle tedy běžela 14denní lhůta na vyřízení vráceného zboží a tak jsem čekal. Předpokládal jsem, že to je 14 pracovních dní bez víkendu. Dne 06. 06. 2019 jsem však neměl stále žádné informace o vráceném zboží a to byl již sedmnáctý den lhůty, proto jsem obchodu napsal email, jak to s vráceným zbožím vypadá. Obchod mi odepsal, že vrácené zboží proběhlo v pořádku, a ať mám strpení, že mi peníze na účet brzy pošlou. Jelikož jsem tolerantní člověk, rozhodl jsem se čekat, ale s koupí nových kopaček jsem už nemohl otálet, protože jsem žádné neměl, tak jsem si koupil nové, protože jsem počítal s tím, že ty vrácené kopačky byly přijaty a peníze mi budou poslány. Dne 14. 06. 2019 mi přišel email od dopravní společnosti, že mi budou posílat balík od téhož obchodu, což jsem nechápal. Dnes mi balík přišel a jsou to ty vrácené kopačky, a že nejsou přijaty. Jen podotýkám, že to byl již 24. den od doby, kdy jim vrácené zboží přišlo. Má aktuální situace je taková, že mám dvoje kopačky, které nebyly vůbec levné a oboje si dovolit nemohu. S těmi penězi jsem už prostě počítal, po tom, co mi napsali v emailu a toto mě vůbec nenapadlo. Obchod porušil 14denní lhůtu vrácení zboží. Obracím se tedy na Vás s otázkou, co mohu teď dělat? Děkuji za vaši odpověď.

Otázku poslal/a: Martin Nosek, 17. 6. 2019 18:23

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon umožňuje odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku, třeba prostřednictvím internetu, a to do 14 dní od převzetí zboží. Pokud Vám prodávající poskytuje jinou (tedy delší) lhůtu pro odstoupení, odkazujte na ni a trvejte na odstoupení od smlouvy uplatněném v souladu s touto lhůtou. Pokud taková zvláštní lhůta prodávajícím stanovená není, právo na odstoupení od smlouvy Vám nepřísluší. Ovšem můžete se odkazovat na odpověď prodávahícího s tím, že Vám v návaznosti na ni vznikla škoda v hodnotě ceny nových bot, které byste si býval nekoupil. Zároveň platí, že pokud jsou kopačky vadné, například jejich vlastnosti neodpovídají vlastnostem deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným, můžete boty reklamovat a požadovat takové boty, které tyto vlastnosti mají, popřípadě odstoupit od uzavřené kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

25. 6. 2019 16:24

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Kurvítko nevymontuješ

27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů

Kurvítko nevymontuješ

Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

26. 2. 2015 | Gabriel Pleska | 20 komentářů

Nakupte vínečko z Moravy, možná nebude!

Říká se, že ve víně je pravda. Dokázat se to nedá. Zato že v některém víně je sajrajt a v některém že není víno, to se dokázat dá. Státní zemědělská a potravinářská inspekce zkontroluje ročně stovky vzorků stáčeného vína a třetina jich kontrolou neprojde. Ministerstvo zemědělství proto chystá represe. Nezapomeňte si včas udělat zásoby, možná se bude zakazovat.

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

3. 2. 2015 | Ondřej Tůma | 31 komentářů

Spor o úvěrový poplatek: Hrozí klientům PoplatkyZpět.cz exekuce?

Klienti iniciativy PoplatkyZpět.cz musí zaplatit několikatisícové náhrady nákladu řízení ze svého. Pokud to neudělají, můžou skončit na seznamu dlužníků nebo dokonce i v exekuci.

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

7. 12. 2014 | Petr Kučera, Kateřina Vokurková | 7 komentářů

Konec českých potravin z Polska. Pravidla se zpřísní

Ministerstvo zemědělství dokončuje definici české potraviny. Omezit chce také označení jako čerstvý, pravý nebo dia.

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

24. 11. 2014 | Ondřej Tůma | 34 komentářů

Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo

Nakupuje snad letos Ježíšek na cizozemských internetových stránkách? Poradíme mu, jak pozná bezpečný zahraniční e-shop od stránek, které ho chtějí připravit o peníze, a vysvětlíme, jak se vyhne placení DPH a clu.

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

13. 11. 2014 | Ondřej Tůma

Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům

Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

5. 11. 2014 | Vladimír Zuzák | 3 komentáře

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

17. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců

Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

10. 10. 2014 | Ondřej Tůma | 2 komentáře

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně opotřebované produkty. Stát se rozhodl zakročit a v pracovním návrhu novely občanského zákoníku prosazuje zpřísnění pravidel.

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

8. 9. 2014 | Petra Dlouhá | 9 komentářů

Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací

Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

23. 8. 2014 | Ondřej Tůma

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

19. 8. 2014 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

12. 8. 2014 | Stanislav Holeš | 11 komentářů

Příspěvky zaměstnancům na životní pojištění v ohrožení!

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích zatím zajímá hlavně lidi z branže: pojišťovny a jejich zaměstnance, pojišťovací agenty a finanční poradce. Jejím cílem je ale ochrana spotřebitele. Snaží se zpřehlednit trh, pojišťovnám a pojišťovákům přidává povinnosti... Mohla by ale také znamenat ohrožení zaměstnavatelských příspěvků na životní pojištění. A to by leckoho zabolelo.

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

10. 8. 2014 | Kateřina Vokurková | 3 komentáře

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

O chvilinku

10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ

O chvilinku

Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření

Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření

Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services