Propadnutí 14denní lhůty vrácení zboží
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Dne 09. 04. 2019 jsem zakoupil od jistého obchodu kopačky na fotbal. Měl jsem je jednou na sobě a přitom jsem zjistil, že mi nevyhovují z toho důvodu, že jejich nízký střih má za příčinu, že mě z nich bolí kotníky a mám z toho puchýře. Rozhodl jsem se tedy zboží vrátit. V řádné vratné době jsem tedy prakticky nepoužité a umyté kopačky zaslal zpět obchodu s žádostí o odstoupení od smlouvy a to dne 10. 05. 2019 přes společnost Česká pošta. Zboží do obchodu přišlo 15. 05. 2019. Od této chvíle tedy běžela 14denní lhůta na vyřízení vráceného zboží a tak jsem čekal. Předpokládal jsem, že to je 14 pracovních dní bez víkendu. Dne 06. 06. 2019 jsem však neměl stále žádné informace o vráceném zboží a to byl již sedmnáctý den lhůty, proto jsem obchodu napsal email, jak to s vráceným zbožím vypadá. Obchod mi odepsal, že vrácené zboží proběhlo v pořádku, a ať mám strpení, že mi peníze na účet brzy pošlou. Jelikož jsem tolerantní člověk, rozhodl jsem se čekat, ale s koupí nových kopaček jsem už nemohl otálet, protože jsem žádné neměl, tak jsem si koupil nové, protože jsem počítal s tím, že ty vrácené kopačky byly přijaty a peníze mi budou poslány. Dne 14. 06. 2019 mi přišel email od dopravní společnosti, že mi budou posílat balík od téhož obchodu, což jsem nechápal. Dnes mi balík přišel a jsou to ty vrácené kopačky, a že nejsou přijaty. Jen podotýkám, že to byl již 24. den od doby, kdy jim vrácené zboží přišlo. Má aktuální situace je taková, že mám dvoje kopačky, které nebyly vůbec levné a oboje si dovolit nemohu. S těmi penězi jsem už prostě počítal, po tom, co mi napsali v emailu a toto mě vůbec nenapadlo. Obchod porušil 14denní lhůtu vrácení zboží. Obracím se tedy na Vás s otázkou, co mohu teď dělat? Děkuji za vaši odpověď.
Otázku poslal/a: Martin Nosek, 17. 6. 2019 18:23
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Zákon umožňuje odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku, třeba prostřednictvím internetu, a to do 14 dní od převzetí zboží. Pokud Vám prodávající poskytuje jinou (tedy delší) lhůtu pro odstoupení, odkazujte na ni a trvejte na odstoupení od smlouvy uplatněném v souladu s touto lhůtou. Pokud taková zvláštní lhůta prodávajícím stanovená není, právo na odstoupení od smlouvy Vám nepřísluší. Ovšem můžete se odkazovat na odpověď prodávahícího s tím, že Vám v návaznosti na ni vznikla škoda v hodnotě ceny nových bot, které byste si býval nekoupil. Zároveň platí, že pokud jsou kopačky vadné, například jejich vlastnosti neodpovídají vlastnostem deklarovaným nebo spravedlivě očekávaným, můžete boty reklamovat a požadovat takové boty, které tyto vlastnosti mají, popřípadě odstoupit od uzavřené kupní smlouvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
25. 6. 2019 16:24