Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat jak postupovat při reklamaci, kterou prodejce odůvodnil mechanickým poškozením. 20.9. Jsem převzala od přepravce nootebook. Již od prvopočátku zlobila odezva myši a postupně se slily barvy na displeji, bohužel kvůli vytíženosti jsem nootebook odevzdala na reklamaci až 27.9. Kde jsem ho chtěla vyměnit. Pán na pobočce mi oznámil, ze závadu uz musí řešit pomocí reklamace, ale ze nootebook je nedotčeny a s reklamací nebude problém, protože je očividne, ze se jedna o výrobní vadu. Bohužel mi však 15.10 přišel e-mail o zamítnutí reklamace kvůli mechanickému poškození a v poznámkách bylo uvedeno, ze na nootebooku jsou malé oděrky, této informace jsem si nevšimla a nebyla jsem na ni ani upozorněna při předání věci do reklamace, ale bohužel jsem dokument podepsala. Po snaze komunikovat s reklamačním střediskem mi jen přišel e-mail, ze je situace mrzí, ale pokud s výsledkem nesouhlasím, musím si nechat vypracovat oponentni znalecký posudek. Mohu danou situaci řešit jinak? Malé oděrky, které na nootebooku stejně nejsou, přeci nemůže být argument k tak vážně závadě na produktu. Moc děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: , 17. 10. 2019 23:01
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vyskytne-li se vada na věci v prvních šesti měsících od převzetí, tedy od koupě věci, zákon předpokládá, že věc byla vadná od počátku a prodávající za ni odpovídá, a musí tak reklamaci uznat. Aby prodávající mohl reklamaci zamítnout, musel by sám silným důkazním prostředkem prokázat, že vadu způsobil kupující. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte. Pokud by reklamaci dál nepřijímal, popřípadě by ji nevyřizoval zákonným způsobem, můžete podat podnět dozorovému orgánu, konkrétně České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
31. 10. 2019 15:48
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Cenové stropy pro část taxi skončí. Důvody pominuly, říká Stanjura
Alternativní a smluvní taxislužby přestanou od ledna 2025 podléhat cenové regulaci. Ministerstvo...více
Stejný řetězec, nižší cena. Kde je drogerie za hranicemi levnější?
Drogerie v německých e-shopech řetězců dm a Rossmann zůstává výrazně levnější než u stejných...více
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více