Reklamace mobilu Xiaomi Redmi Note7

Dobrý den, prosím o pomoc. Synovi jsem zakoupila mobilní telefon na konci června 2019 (za vysvědčení). Takřka celé prázdniny jej nepoužíval (tábory atd., kde platil zákaz mobilních telefonů, tabletů…), začal jej více používat od září, a to zejména, aby se nám - rodičům nahlásil po návratu ze školy (mobil do školy nenosil - také zde platí zákaz), dále na hraní hry (příležitostně) a na komunikace s kamarády. Telefon vesměs ležel na stole, při používání jej syn držel v ruce. Již v půlce září jsem si všimla, že je telefon prohnutý. Po cca 2 měsících nikoli častého používání. Reklamace dle pokynu internetového obchodu - mobil zaslán autorizovanému servisu. Ten mi zaslal stanovisko, že nejde o záruční vadu. že jsme mobil prohnuli tlakem, pravděpodobně nošením v zadní kapse kalhot. ZDŮRAZŇUJI, že tento mobil nebyl vůbec nošen mimo domov, natož v zadní kapse kalhot. Nikdy. Syn jej opatroval jako oko v hlavě, jak si ho vážil (to má svůj důvod - musel si na něj přispět 4000Kč ze své pokladničky. Shrnu-li to: servis neuznal vadu jako záruční konstatoval, že jsme si mobil prohnuli sami tlakem (pravděpodobně zadní kapsa u kalhot) učinil mi cenovou nabídku na opravu za cca 2000 Kč požadují po mne uhradit náklady za zaslání mobilu do servisu a za vrácení ze servisu (cca 350 Kč) požadují po mne uhradit náklady za diagnostiku cca 200 Kč Jelikož jsem si 100% jista, že jsme mobil nemohli prohnout sami, nesouhlasím s jejich závěrem. Prosím o radu, zda má servis nárok požadovat náklady za zaslání věci k reklamaci a za její zaslání zpět a za diagnostiku vady. Dále prosím o radu, jak postupovat nejefektivněji. Mám kontaktovat internetového prodejce, jelikož ten je můj partner v rámci reklamace a nikoli servis? Jsem matka samoživitelka na rodičovské dovolené, tedy pro mne cena mobilu (stál přes 6000 Kč) není zanedbatelná položka, abych nad tím mávla rukou. Moc děkuji za radu.

Otázku poslal/a: Barbora Bubeníčová, 11. 12. 2019 22:34

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí věci, tedy od koupě, zákon předpokládá, že věc byla vadná již od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud silným důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, neprokáže, že za vadu neodpovídá, a to podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte, jelikož za vady odpovídá právě on. V rámci záruční doby je prodávající vždy povinen přijmout reklamaci, posoudit vytýkanou vadu a o tomto sepsat reklamační protokol. Přijetí platby by představovalo plnění bez zákonného titulu, tedy šlo by o bezdůvodné obohacení servisu. Takový postup vyřizování reklamací, který je v rozporu se zákonem,můžete oznámit České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

16. 12. 2019 12:23

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

23. 2. 2024 | Petr Kučera

Z čísla banky volá podvodník. Úřad zpřísní pravidla

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) přichází s konkrétními návrhy, jak bojovat s novým druhem podvodu. Cílem je omezit takzvaný spoofing – kvůli zneužití telefonního čísla má spotřebitel dojem, že mu podvodník volá ze skutečného čísla banky, úřadu a podobně.

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

19. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Nejvíc pokut za nekalé praktiky dostává Penny, ukazují kontroly

Celkem 16 pokut vyšších než 100 tisíc korun uložila Česká obchodní inspekce řetězcům za nekalé praktiky v období od začátku roku 2022 do konce loňského třetího čtvrtletí. Celková výše pokut dosáhla 12,5 milionu korun. Informoval o tom web Kverulant.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

15. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

8. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

2. 2. 2024 | Pavla Adamcová | 5 komentářů

Rok bez falešných slev? Některé řetězce dál matou zákazníky

Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

1. 2. 2024 | Pavla Adamcová

Rekordní pokuta pro dodavatele energií. Porušoval fixaci cen

Energetický regulační úřad uložil společnosti Armex Energy pokutu ve výši 4,746 milionu korun za nekalé obchodní praktiky. Jde o nejvyšší pravomocnou pokutu od tohoto regulátora v historii.

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

25. 1. 2024 | Pavla Adamcová

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

20. 1. 2024 | Pavla Adamcová

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

11. 1. 2024 | Pavla Adamcová | 1 komentářů

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

21. 12. 2023 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky čeká nová povinnost: ověřit číslo účtu a jméno příjemce

Velká část klientů by uvítala, kdyby si před odesláním platby mohla ověřit jejího příjemce. Od letošního podzimu mají takovou možnost při platbě na číslo mobilu. U klasických převodů na číslo účtu to ale banky nenabízejí. Změnu má přinést novinka, kterou chystá Evropská unie.

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

30. 11. 2023 | Gabriel Pleska | 3 komentáře

Nový podvod s balíky z e-shopů. Platíte, co jste neobjednali

Počet nákupů na internetu každý rok roste. Placení dobírkou je sice na ústupu, ale rozhodně ještě není raritou. A na to spoléhají dobírkoví podvodníci.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

27. 11. 2023 | Jakub Balada | 1 komentářů

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

24. 11. 2023 | Petr Kučera | 1 komentářů

Největší pojišťovna se chová nemravně, řekl soud a zastal se klienta

Nový rozsudek v kauze starších smluv kapitálového životního pojištění je výjimečný tvrdou kritikou pojišťovny kvůli tomu, že dál těží z protiprávního stavu. Model „strhávám dle své libovůle spotřebiteli neznámé vysoké částky, udržuji poskytování plnění – bezdůvodného obohacení – a spoléhám na promlčení nároku spotřebitelů“ je podle soudu neudržitelný.

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

23. 10. 2023 | redakce Peníze.CZ

Nový fond umožní investovat do financování soudních sporů

Skupina Wood & Company nabídne kvalifikovaným investorům v Evropě možnost investice do financování soudních sporů.

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

31. 8. 2023 | redakce Peníze.CZ

Pozor, u koho nakupujete. Takhle poznáte podvodný e-shop

Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více

Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků

Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků

Banky dál snižují úročení vkladů. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více

Nejlepší podílový fond letos vydělal 26 %. Žebříčky za pololetí

Nejlepší podílový fond letos vydělal 26 %. Žebříčky za pololetí

Průměrnému českému investorovi do podílových fondů se během prvního pololetí letošního...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services