Reklamace mobilu Xiaomi Redmi Note7
Dobrý den, prosím o pomoc.
Synovi jsem zakoupila mobilní telefon na konci června 2019 (za vysvědčení). Takřka celé prázdniny jej nepoužíval (tábory atd., kde platil zákaz mobilních telefonů, tabletů…), začal jej více používat od září, a to zejména, aby se nám - rodičům nahlásil po návratu ze školy (mobil do školy nenosil - také zde platí zákaz), dále na hraní hry (příležitostně) a na komunikace s kamarády. Telefon vesměs ležel na stole, při používání jej syn držel v ruce.
Již v půlce září jsem si všimla, že je telefon prohnutý. Po cca 2 měsících nikoli častého používání.
Reklamace dle pokynu internetového obchodu - mobil zaslán autorizovanému servisu.
Ten mi zaslal stanovisko, že nejde o záruční vadu. že jsme mobil prohnuli tlakem, pravděpodobně nošením v zadní kapse kalhot.
ZDŮRAZŇUJI, že tento mobil nebyl vůbec nošen mimo domov, natož v zadní kapse kalhot. Nikdy. Syn jej opatroval jako oko v hlavě, jak si ho vážil (to má svůj důvod - musel si na něj přispět 4000Kč ze své pokladničky.
Shrnu-li to:
servis neuznal vadu jako záruční
konstatoval, že jsme si mobil prohnuli sami tlakem (pravděpodobně zadní kapsa u kalhot)
učinil mi cenovou nabídku na opravu za cca 2000 Kč
požadují po mne uhradit náklady za zaslání mobilu do servisu a za vrácení ze servisu (cca 350 Kč)
požadují po mne uhradit náklady za diagnostiku cca 200 Kč
Jelikož jsem si 100% jista, že jsme mobil nemohli prohnout sami, nesouhlasím s jejich závěrem.
Prosím o radu, zda má servis nárok požadovat náklady za zaslání věci k reklamaci a za její zaslání zpět a za diagnostiku vady.
Dále prosím o radu, jak postupovat nejefektivněji. Mám kontaktovat internetového prodejce, jelikož ten je můj partner v rámci reklamace a nikoli servis?
Jsem matka samoživitelka na rodičovské dovolené, tedy pro mne cena mobilu (stál přes 6000 Kč) není zanedbatelná položka, abych nad tím mávla rukou.
Moc děkuji za radu.
Otázku poslal/a: Barbora Bubeníčová, 11. 12. 2019 22:34
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí věci, tedy od koupě, zákon předpokládá, že věc byla vadná již od počátku a prodávající není oprávněn reklamaci zamítnout, pokud silným důkazním prostředkem, nejlépe znaleckým posudkem, neprokáže, že za vadu neodpovídá, a to podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto povinnost prodávajícího upozorněte, jelikož za vady odpovídá právě on. V rámci záruční doby je prodávající vždy povinen přijmout reklamaci, posoudit vytýkanou vadu a o tomto sepsat reklamační protokol. Přijetí platby by představovalo plnění bez zákonného titulu, tedy šlo by o bezdůvodné obohacení servisu. Takový postup vyřizování reklamací, který je v rozporu se zákonem,můžete oznámit České obchodní inspekci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
16. 12. 2019 12:23