Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, zakoupil jsem na serveru Bazos mobilní telefon. Na inzerci prodávajícího bylo uvedeno, že je telefon zánovní a také v záruce. Telefon jsem obdržel na dobírku, kterou jsem zaplatil. Ovšem po otevření balíčku jsem v krabičce našel pouze telefon, který nefunguje (nelze jej zapnout), neoriginální nabíječku (na místo Samsung tam byla Huawei), a několik málo šroubků, které jsou z útrob telefonu, jelikož se do něho někdo neodborným způsobem zkoušel dostat a tím poškodil jeho boční stranu. V servisu Samsung (typ telefonu Samsung galaxy A30s) mi sdělili, že je telefon opravdu nefunkční a nejedná se v tomto případě o chybu baterie. Prodávajícímu jsem tuto skutečnost napsal a požádal o vrácení dobírkové částky a také adresy kam mu mám jeho zboží poslat zpět a dokonce s ním i telefonicky mluvil, ale stále mi tvrdí, že zboží prodal bez vad a dle popisu v inzerci. Toto ovšem není pravda, jelikož je zboží nefunkční. Můžete mi prosím poradit jak v dané situaci postupovat? Celá věc je stará 2 dny. Cena telefonu byla 3000Kč, nicméně jde mi především o princip, kdy prodávající prodává zboží, které je nefunkční. Velmi nerad bych ztratil nějaká čas a nechci, aby toto jednání mohl takým prodejcům projít bez potrestání. Děkuji Ing. František Novotný
Otázku poslal/a: , 29. 1. 2020 20:47
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Jelikož prodávající s největší pravděpodobností není podnikatel (tj. prodejem zboží se neživí), ale fyzická osoba, můžete po něm požadovat odstranění vady opravou nebo odstoupením od kupní smlouvy podle § 2106 občanského zákoníku. Pokud Vám prodávající v přiměřené lhůtě zboží neopraví ani nevrátí jeho kupní cenu, můžete mu zaslat předžalobní výzvu s informací, že jste připraven věc řešit prostřednictvím soudní cesty, třeba prostřednictvím zjednodušeného řízení spočívajícího v podání návrhu na vydání platebního rozkazu z důvodu odstoupení od kupní smlouvy pro podstatné porušení smlouvy. Vzor předžalobní výzvy najdete na našich webových stránkách - www.dtest.cz/vzory. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 2. 2020 23:09
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá
Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více