Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, velice rád bych využil této možnosti a napsal bych vám svůj dotaz. Zakoupil jsem si novou televizi. Hned pátý den po zakoupení přestal fungovat zvuk. Kromě toho nefungovaly ještě nějaké další drobnosti ale pokud nehraje u televize zvuk, považuji to jako zásadní problém. Avšak zjistil jsem, že tento problém jde vyřešit odpojením a připojením přístroje od sítě. A všechno zase funguje tak jak má. I přesto jsem dal televizi reklamovat, servis ji přijal a prý provede opravu nahráním nového software. Teď samozřejmě nemohu předvídat budoucnost, ale mám obavy,že se závada bude vyskytovat nadále opakovaně. Pokud by se to stalo a to tedy celkem třikrát, mám právo odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz, když došlo k poruše, která mi brání věc používat??? Sice prodejce i servis i já budeme vědět, že je možné závadu naprosto jednoduše odstranit - odpojením ze sítě, avšak v návodu nic takového uvedeno není. Podle mého úsudku má televize fungovat pořád, kdykoliv když jí zapnu, bez toho,abych ji napřed odpojil že sítě. Pokud se tedy závada projeví třikrát, budu mít právní nárok zboží vrátit? Děkuji za odpověď. S pozdravem Michal Beran
Otázku poslal/a: Michal Beran, 6. 2. 2020 1:59
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Skutečnost, že Vám u televize nefunguje zvuk, není spravedlivě očekávatelnou vlastností věci, a to ani tehdy, když tuto vadu lze snadno odstranit. Pokud věc bude vykazovat stejnou vadu po jejím převzetí z reklamace, budete oprávněn od kupní smlouvy odstoupit z důvodu nesplnění jakosti zboží podle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku. Pokud se vada na věci vyskytne až po nějaké době, budete oprávněn od kupní smlouvy odstoupit při uplatnění třetí reklamace, tj. po dvou předchozích reklamacích téže vady vyřešených opravou, podle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
12. 2. 2020 22:59
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá
Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více
ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny
Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více