Reklamace televizoru

Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené výrobcem. Jsem přesvědčen o tom, že trvání lhůty 30 dní trvá ode dne uplatnění reklamace - tedy ode dne, kdy jsem na této telefonní lince reklamaci nahlásil. Avšak protože šlo o telefonický hovor, nemám žádné písemné potvrzení o tom, že jsem tuto reklamaci uplatňoval. Pracovnice na infolince zmínila, že o reklamaci není žádný pochyb, že televizor musí do servisu. Televizor v servisu byl a servis již televizor opravil. Avšak až po uplynutí doby 30 dní po nahlášení reklamace. A proto chci odstoupit od kupní smlouvy a vrátit peníze. Firma JVC mi však tvrdí, že lhůta 30 dní běží až od doby, kdy si pro televizor přijel pracovník servisu. V tom případě by lhůta 30 dní byla splněna. Já jsem trval na svém názoru a prodejci jsem televizor vrátil, ten jej přijal, souhlasil s tím, že mám pravdu, ale že mi nemůže vrátit peníze, protože nemám žádné písemné potvrzení, že jsem reklamaci zadával v termínu, kdy se uskutečnil telefonní hovor na infolinku. Takže aktuální situace je taková, že televizor je již opravený, ale je u prodejce. Já jsem odstoupil od kupní smlouvy a tak tento televizor ani již nechci. Avšak prodejce mi nevrátil peníze. Jednalo se o částku téměř 10 tisíc korun a tak bych tuto situaci chtěl nějak řešit. Můžete mi prosím poradit? (na infolinku JVC jsem telefonoval mnohokrát, ale potvrzení o uplatnění reklamace mi nepošlou, prý na to nemají oprávnění. A prý ho ani nepotřebuji, protože doklad o tom, že televizor převzal servisní technik mi předá servisní technik. Tam je ale úplně jiný datum.)

Otázku poslal/a: Michal Beran, 25. 2. 2020 14:09

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl, tedy ode dne po Vašem telefonátu. Problém může spočívat v tom, že Vy obsah telefonátu neprokážete. Můžete prodávajícího upozornit na jeho povinnost vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by takové potvrzení nevydal, bylo by možné podat podnět dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci, a prodávající by čelil případně uložené pokutě. Na Vámi uplatněném odstoupení trvejte a rovněž prodávajícího upozorněte na to, že pokud do Vámi stanovené přiměřené lhůty kupní cenu nevrátí, bude povinen hradit i zákonné úroky z prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 3. 2020 17:47

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 30 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Veselíková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Veselíková | 12 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 77 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

25. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

18. 10. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services