Kurvítko nevymontuješ
27. 2. 2015 | Michal Kašpárek | 28 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/297734.jpg)
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené výrobcem. Jsem přesvědčen o tom, že trvání lhůty 30 dní trvá ode dne uplatnění reklamace - tedy ode dne, kdy jsem na této telefonní lince reklamaci nahlásil. Avšak protože šlo o telefonický hovor, nemám žádné písemné potvrzení o tom, že jsem tuto reklamaci uplatňoval. Pracovnice na infolince zmínila, že o reklamaci není žádný pochyb, že televizor musí do servisu. Televizor v servisu byl a servis již televizor opravil. Avšak až po uplynutí doby 30 dní po nahlášení reklamace. A proto chci odstoupit od kupní smlouvy a vrátit peníze. Firma JVC mi však tvrdí, že lhůta 30 dní běží až od doby, kdy si pro televizor přijel pracovník servisu. V tom případě by lhůta 30 dní byla splněna. Já jsem trval na svém názoru a prodejci jsem televizor vrátil, ten jej přijal, souhlasil s tím, že mám pravdu, ale že mi nemůže vrátit peníze, protože nemám žádné písemné potvrzení, že jsem reklamaci zadával v termínu, kdy se uskutečnil telefonní hovor na infolinku. Takže aktuální situace je taková, že televizor je již opravený, ale je u prodejce. Já jsem odstoupil od kupní smlouvy a tak tento televizor ani již nechci. Avšak prodejce mi nevrátil peníze. Jednalo se o částku téměř 10 tisíc korun a tak bych tuto situaci chtěl nějak řešit. Můžete mi prosím poradit? (na infolinku JVC jsem telefonoval mnohokrát, ale potvrzení o uplatnění reklamace mi nepošlou, prý na to nemají oprávnění. A prý ho ani nepotřebuji, protože doklad o tom, že televizor převzal servisní technik mi předá servisní technik. Tam je ale úplně jiný datum.)
Otázku poslal/a: Michal Beran, 25. 2. 2020 14:09
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl, tedy ode dne po Vašem telefonátu. Problém může spočívat v tom, že Vy obsah telefonátu neprokážete. Můžete prodávajícího upozornit na jeho povinnost vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by takové potvrzení nevydal, bylo by možné podat podnět dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci, a prodávající by čelil případně uložené pokutě. Na Vámi uplatněném odstoupení trvejte a rovněž prodávajícího upozorněte na to, že pokud do Vámi stanovené přiměřené lhůty kupní cenu nevrátí, bude povinen hradit i zákonné úroky z prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
3. 3. 2020 17:47
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá
Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více