Reklamace televizoru

Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené výrobcem. Jsem přesvědčen o tom, že trvání lhůty 30 dní trvá ode dne uplatnění reklamace - tedy ode dne, kdy jsem na této telefonní lince reklamaci nahlásil. Avšak protože šlo o telefonický hovor, nemám žádné písemné potvrzení o tom, že jsem tuto reklamaci uplatňoval. Pracovnice na infolince zmínila, že o reklamaci není žádný pochyb, že televizor musí do servisu. Televizor v servisu byl a servis již televizor opravil. Avšak až po uplynutí doby 30 dní po nahlášení reklamace. A proto chci odstoupit od kupní smlouvy a vrátit peníze. Firma JVC mi však tvrdí, že lhůta 30 dní běží až od doby, kdy si pro televizor přijel pracovník servisu. V tom případě by lhůta 30 dní byla splněna. Já jsem trval na svém názoru a prodejci jsem televizor vrátil, ten jej přijal, souhlasil s tím, že mám pravdu, ale že mi nemůže vrátit peníze, protože nemám žádné písemné potvrzení, že jsem reklamaci zadával v termínu, kdy se uskutečnil telefonní hovor na infolinku. Takže aktuální situace je taková, že televizor je již opravený, ale je u prodejce. Já jsem odstoupil od kupní smlouvy a tak tento televizor ani již nechci. Avšak prodejce mi nevrátil peníze. Jednalo se o částku téměř 10 tisíc korun a tak bych tuto situaci chtěl nějak řešit. Můžete mi prosím poradit? (na infolinku JVC jsem telefonoval mnohokrát, ale potvrzení o uplatnění reklamace mi nepošlou, prý na to nemají oprávnění. A prý ho ani nepotřebuji, protože doklad o tom, že televizor převzal servisní technik mi předá servisní technik. Tam je ale úplně jiný datum.)

Otázku poslal/a: Michal Beran, 25. 2. 2020 14:09

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl, tedy ode dne po Vašem telefonátu. Problém může spočívat v tom, že Vy obsah telefonátu neprokážete. Můžete prodávajícího upozornit na jeho povinnost vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by takové potvrzení nevydal, bylo by možné podat podnět dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci, a prodávající by čelil případně uložené pokutě. Na Vámi uplatněném odstoupení trvejte a rovněž prodávajícího upozorněte na to, že pokud do Vámi stanovené přiměřené lhůty kupní cenu nevrátí, bude povinen hradit i zákonné úroky z prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 3. 2020 17:47

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

7. 11. 2012 | Petra Dlouhá | 23 komentářů

Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů

Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

4. 11. 2012 | Jiří Hovorka | 6 komentářů

Banky pod tlakem: Zrušte poplatek, nebo jdeme k soudu

Buď tuzemské banky samy přestanou vybírat sporný poplatek za vedení úvěrového účtu, nebo o jeho souladu se zákonem rozhodne soud.

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

25. 10. 2012 | Ondřej Tůma | 14 komentářů

Poplatek za vedení úvěru. V Německu nezákonný. U nás? První banky ho vracejí...

Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

2. 10. 2012 | Michal Chleboun | 28 komentářů

Skylink a CS Link: vyhnít do ztracena

Před nějakou dobou jsme psali o poplatkové politice společnosti M77 Group, která spolkla dva zdejší provozovatele satelitních služeb. Pokusili jsme se zjistit, jestli se ve věci „televize zdarma“, která se zákazníkům nakonec prodraží, přihodilo něco zásadního.

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

2. 10. 2012 | Helena Balvínová | 3 komentáře

Nová evropská pravidla pro zprostředkování pojištění na obzoru?

Evropská komise chce zpřísnit pravidla pro zprostředkování pojištění a začít rozlišovat „obyčejné“ a investiční životní pojištění. Druhé jmenované zřejmě čeká přísnější regulace.

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

1. 10. 2012 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Nový trik na předváděcích akcích. Varujte babičku!

Před pár měsíci jsme rádi přinesli zprávu o zákonu, který má zkomplikovat podvůdky a podvody vykuků z prodejních akcí. Ale kampak na ně: vymysleli novou fintu a jsou nebezpečnější než dřív. Přinášíme podrobný návod, jak se bránit.

Když se nedá věřit už ani té flašce

28. 9. 2012 | Michal Kašpárek | 3 komentáře

Když se nedá věřit už ani té flašce

V Česku funguje úplný opak znalostní ekonomiky. Jsme mistři ve vydělávání na tom, že víme něco, co ten druhý neví. Třeba že rum není rum.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

25. 7. 2012 | Ondřej Tůma | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

8. 7. 2012 | Jiří Hovorka | 9 komentářů

Kalousek omezí lichvu. Chystá zákon proti nefér trikům

Některé typické praktiky podvodníků na trhu spotřebitelských půjček by měla mimo zákon postavit novela zákona o spotřebitelském úvěru, kterou připravilo ministerstvo financí a s jejíž účinností se počítá od roku 2013.

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

13. 5. 2012 | Petr Kučera | 8 komentářů

Triky splátkových firem a podvodníků zakáže další zákon

Lichvářské či podvodné praktiky při sjednávání spotřebitelských úvěrů má omezit další zpřísnění zákona.

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

4. 4. 2012 | Petra Dlouhá | 16 komentářů

Po českých silnicích jezdí půl milionu kradených aut. Nekupte si jedno z nich!

Koupě auta bývá investicí v řádu statisíců. A pokud není zbrusu nové, je to i pořádný adrenalin! Nenechte se zmámit nablýskanou kapotou, nedejte na ujišťování obratného prodejce! Důkladně prověřte, zda auto není kradené. Ve spolupráci se Sdružením na ochranu vlastníků automobilů přinášíme návod, jak na to.

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

26. 3. 2012 | Petra Dlouhá | 45 komentářů

Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!

Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

9. 1. 2012 | Petra Dlouhá | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

4. 1. 2012 | Jindřich Hradecký | 52 komentářů

Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající

Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření

Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření

Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services