Reklamace televizoru
Dobrý den, mám dotaz na délku lhůty určenou na reklamaci. Vím, že když produkt reklamuji u prodejce, tak je lhůta na reklamaci 30 dní. Já jsem však výrobek reklamoval na speciální telefonní lince určené výrobcem. Jsem přesvědčen o tom, že trvání lhůty 30 dní trvá ode dne uplatnění reklamace - tedy ode dne, kdy jsem na této telefonní lince reklamaci nahlásil. Avšak protože šlo o telefonický hovor, nemám žádné písemné potvrzení o tom, že jsem tuto reklamaci uplatňoval. Pracovnice na infolince zmínila, že o reklamaci není žádný pochyb, že televizor musí do servisu. Televizor v servisu byl a servis již televizor opravil. Avšak až po uplynutí doby 30 dní po nahlášení reklamace. A proto chci odstoupit od kupní smlouvy a vrátit peníze. Firma JVC mi však tvrdí, že lhůta 30 dní běží až od doby, kdy si pro televizor přijel pracovník servisu. V tom případě by lhůta 30 dní byla splněna. Já jsem trval na svém názoru a prodejci jsem televizor vrátil, ten jej přijal, souhlasil s tím, že mám pravdu, ale že mi nemůže vrátit peníze, protože nemám žádné písemné potvrzení, že jsem reklamaci zadával v termínu, kdy se uskutečnil telefonní hovor na infolinku. Takže aktuální situace je taková, že televizor je již opravený, ale je u prodejce. Já jsem odstoupil od kupní smlouvy a tak tento televizor ani již nechci. Avšak prodejce mi nevrátil peníze. Jednalo se o částku téměř 10 tisíc korun a tak bych tuto situaci chtěl nějak řešit. Můžete mi prosím poradit? (na infolinku JVC jsem telefonoval mnohokrát, ale potvrzení o uplatnění reklamace mi nepošlou, prý na to nemají oprávnění. A prý ho ani nepotřebuji, protože doklad o tom, že televizor převzal servisní technik mi předá servisní technik. Tam je ale úplně jiný datum.)
Otázku poslal/a: Michal Beran, 25. 2. 2020 14:09
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne následujícího po dni, kdy se prodávající o reklamaci dozvěděl, tedy ode dne po Vašem telefonátu. Problém může spočívat v tom, že Vy obsah telefonátu neprokážete. Můžete prodávajícího upozornit na jeho povinnost vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud by takové potvrzení nevydal, bylo by možné podat podnět dozorovému orgánu, v tomto případě České obchodní inspekci, a prodávající by čelil případně uložené pokutě. Na Vámi uplatněném odstoupení trvejte a rovněž prodávajícího upozorněte na to, že pokud do Vámi stanovené přiměřené lhůty kupní cenu nevrátí, bude povinen hradit i zákonné úroky z prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
3. 3. 2020 17:47