Vymáhání po roce a půl neužívání služeb

Dobrý den, od srpna 2018, kdy jsem měla autonehodu, nepoužívám služby firmy T-Mobile. Plně chápu, že mi poté přišlo vymáhání na cca 4500 Kč, které jsem uhradila a v dopise bylo uvedeno, ze tímto vymáháním smlouva mezi poskytovatelem a spotřebitelem zaniká. Od té doby mi přišlo dalších asi 8 vymáhání od firmy b4b a mba finance na cca 20 000 Kč a všechny byly řádně zaplaceny. Od firmy T-Mobile mi žádné vyúčtování služeb či faktura nepřišla a nevím, jak tento kolotoč ukončit. Žiji v zahraničí, ale TP mám v Čechách a vymahačské firmy dokola zasílají listy. S přáním hezkého dne Bačová Lucie

Otázku poslal/a: Lucie Bačová, 12. 5. 2020 13:53

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud Vám poskytovatel elektronických komunikací zaslal dopis, ve kterém uvádí, že Vaše smlouva zanikla, zkontrolujte si v tomto dopise, popřípadě ve Vaší smlouvě, na základě jaké právní skutečnosti tato smlouva zanikla. Zároveň Vám doporučujeme kontaktovat tohoto poskytovatele s doložením dopisu jako důkazu o tom, že Váš závazek zanikl, a poskytovatel po Vás tedy není oprávněn požadovat žádné další plnění, a to ani prostřednictvím třetích subjektů. Nejvyšší soud ČR opakovaně rozhodl, že pokud si podnikatel, za účelem vymáhání dlužné částky od spotřebitele, sjedná služby třetího subjektu, není spotřebitel povinen hradit náklady, které v souvislosti s tímto vymáháním vznikly. Pokud jste se společnostmi b4b nebo mba finance neuzavřela žádnou smlouvu (ani ústní), nejsou tyto společnosti oprávněny po Vás požadovat žádné jiné částky než částky za čerpání služby od poskytovatele, tj. společnosti T-Mobile. Pokud by postupovaly jinak, jednalo by se z jejich strany o bezdůvodné obohacení. Na tuto skutečnost můžete společnosti prokazatelně upozornit. Za účelem detailnější konzultace a posouzení Vašeho případu doporučujeme kontaktovat Český telekomunikační úřad, jako dozorový orgán, na telefonním čísle 224 004 688. V případě potřeby další konzultace můžete rovněž kontaktovat poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

17. 5. 2020 23:32

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

27. 12. 2017 | Lukáš Zelený

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

6. 9. 2017 | Petra Dlouhá | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

8. 8. 2017 | Petra Dlouhá

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

24. 7. 2017 | Luboš Palata | 30 komentářů

Vadí vám dvojí kvalita potravin v Unii? Tak co s ní uděláte?

Po Evropské unii chceme, aby se nám co nejméně pletla do životů a starala se jen o nejdůležitější věci. A pak po ní žádáme, aby řešila složení Nutelly.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

12. 7. 2017 | Monika Veselíková

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

4. 5. 2017 | Monika Veselíková | 4 komentáře

Hromadná aukce dTestu. O výhodnější mobilní tarif si můžete říct do konce května

Po hromadných aukcích energií, ve kterých se o levnější plyn a elektřinu ucházelo přes sto tisíc domácností, spustilo spotřebitelské sdružení dTest další podobnou kampaň. Hromadnou aukci mobilních tarifů. Jak taková aukce probíhá a jak se přihlásit? Poradíme.

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

11. 4. 2017 | Monika Veselíková | 12 komentářů

Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo

Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

14. 3. 2017 | Petra Dlouhá | 77 komentářů

Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem

Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

20. 2. 2017 | Monika Veselíková | 1 komentářů

Mládkova novela: Budeme mít levnější mobilní data?

Levnější internet v mobilu, snazší odstoupení od smlouvy, ale také konec možnosti usmlouvat si u operátora výhodnější tarif. Co může tuzemským spotřebitelům přinést chystaná novela zákona o elektronických komunikacích.

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

15. 12. 2016 | Petra Dlouhá | 1 komentářů

Když reklama klame: Přehánět smí, lhát ne. Kde si stěžovat a čeho se domůžete

Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

13. 12. 2016 | Lukáš Zelený | 2 komentáře

Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online

Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

25. 10. 2016 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Objednáte pamětní minci, zasypou vás dalšími. A chtějí od vás tisíce. Braňte se

Objednáte si pamětní minci. Zasypou vás dalšími, které jste neobjednali a které nechcete. Platit za ně máte tisíce korun. Pozor na nevyžádané zásilky od Českého mincovního obchodu. Poradíme, jak se bránit.

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

18. 10. 2016 | Monika Veselíková | 5 komentářů

T-mobile hrozí exekucemi kvůli smluvním pokutám. Podle ČTÚ je vůbec neměl sjednávat

Český telekomunikační úřad nepřiznal společnosti T-Mobile nárok na nezaplacené smluvní pokuty. Operátor proto stáhl z úřadu zbývající návrhy na vydání rozhodnutí a dluhy začal vymáhat na vlastní pěst – prostřednictvím inkasních agentur. Ty teď straší dlužníky exekucí a zabavováním majetku.

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

15. 10. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky

Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

18. 8. 2016 | Ondřej Tůma | 3 komentáře

Právník dTestu: Operátoři soutěží, kdo bude v očích veřejnosti nejhorší

Proč se operátoři nechtějí starat o své zákazníky? Dělají si něco z pokut Českého telekomunikačního úřadu? A jak by se měla zkrátit výpovědní doba, po které budete moci udělat svému operátorovi pápá? Odpovídá Miloš Borovička, právník spotřebitelského sdružení dTest.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí

Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Konec Electro Worldu se blíží. Vyčerpejte body, vyzývá

Plánovaný konec řetězce Electro World a jeho přechod pod dříve konkurenční Datart se blíží....více

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny

Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services