Odeslání stornované objednávky

Dobrý den, objednala jsem potisk trička s mnou vyrobeným nápisem, který měl být svatebním darem. Firma má na stránkách uvedeno, že zboží bude odesláno do 10 dnů od objednání. Po 10 dnech, kdy zboží nepřišlo, jsem se snažila firmu kontaktovat e-maily, na které nikdo nereagoval. Telefonovala jsem tam celkem 11x, nejdříve hovory nepřijímali a pak si vypli telefon. Pobočku jsem navštívila osobně, kde jsem jim vysvětlila, že objednávku potřebuji nejpozději do pátku, protože svatba je v sobotu - ujistili mě, že do pátku vše bude. V pátek jsem se opět vypravila na pobočku, kde mě ujistili, že zboží je na cestě a přijde později. Odpoledne mi pak volali, že mají rozbitou tiskárnu, a tak není možné mnou zadaný motiv vytisknout. Navrhli mi upravený motiv s tím, že mám obratem zavolat, jestli s ním souhlasím. Když jsem volala, abych jim řekla, že s motivem v žádném případě nesouhlasím, telefon nikdo nezvedal, objednávku jsem tedy přes e-mail, kterým se mnou v této záležitosti komunikovali, stornovala a požádala o vrácení peněz. Včera večer (2 týdny po garantovaném doručení a 2 dny po deadlinu, na kterém jsme se domluvili) mi přišel e-mail, že objednávka byla odeslána. Telefony opět nikdo nezvedá a na e-mail nikdo nereaguje. Na pobočce je jen asistentka, která se neustále vymlouvá, že s tím nemůže nic dělat. Objednávka byla odeslána později, než jsme se domluvili. Na svých stránkách mají napsáno, že pokud bude třeba kvůli tisku návrh pozměnit a my s tím nebudeme souhlasit, můžeme objednávku zrušit, což jsme udělali. Nyní nám i tak objednávku zaslali, zřejmě tedy s původním potiskem. Ráda bych se tedy zeptala, zda mám v tomto případě nárok na reklamaci a vrácení peněz? Předem Vám děkuji za odpověď. S pozdravem Bára

Otázku poslal/a:  , 30. 6. 2020 8:22

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající deklaruje, že zboží odešle do 10 dní od obdržení objednávky, je k této lhůtě ještě nezbytné připočítat tři pracovní dny na dopravu zboží (pokud zasílal zboží prostřednictvím České pošty), popřípadě jinou smluvenou dobu dojití u jiného dodavatele. Lhůta běží ode dne následujícího po dni, kdy došlo k rozhodné události. Pokud jste například objednala zboží 1. den v měsíci, lhůta začne běžet od 2. dne a skončí 11. den. Tento 11. den měl prodávající zboží odeslat a zboží mělo být doručeno nejpozději 14. den. Pokud by 14. den byla sobota nebo neděle, lhůta by se prodlužovala o následující pracovní den. Pokud prodávající nedodržel deklarované lhůty i přes Vaše opakované výzvy, je v prodlení s plněním. Podle ustanovení § 1977 občanského zákoníku jste oprávněna odstoupit od kupní smlouvy, pokud smluvní strana poruší prodlením svou smluvní povinnost podstatným způsobem. Od smlouvy tedy můžete odstoupit s odkazem na výše uvedené ustanovení. Co se týče změny motivu na tričku, můžete objednávku zrušit s odkazem na ustanovení obchodních podmínek, které jste v dotazu uváděla. Veškeré kroky Vám doporučujeme provádět prokazatelnou formou, tedy písemně (alespoň prostřednictvím e-mailu). V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 7. 2020 23:57

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Konec dvojí kvality? Porovnali jsme, jak se změnily kritizované potraviny

1. 8. 2024 | Pavla Adamcová

Konec dvojí kvality? Porovnali jsme, jak se změnily kritizované potraviny

Dvojí kvalita potravin v různých státech je už vyřešená věc, prohlásil koncem loňského roku prohlásil ministr zemědělství Marek Výborný. Má pravdu? Vyzkoušeli jsme to.

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

23. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Nebezpečné jídlo, hračky nebo powerbanka. Tohle radši vraťte, vyzývají řetězce a úřady

Plísně, chemie nebo třeba riziko úrazu elektřinou. Úřady za poslední dva měsíce musely z trhu stáhnout celou řadu výrobků včetně hraček nebo jídla. Podívejte se, jestli je nemáte ve spíži nebo v dětském pokoji.

Změny od července: čekají v práci, spoření i v jednání s úřady

28. 6. 2024 | Kateřina Hovorková

Změny od července: čekají v práci, spoření i v jednání s úřady

Novinky v benefitech, penzijním spoření nebo příspěvku na péči. Ale i digitální plná moc, občanka v mobilu a odpouštění dluhů. Polovina roku přináší v osobních financích hodně změn. Tady je přehled.

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

24. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 4 komentáře

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.

Za zapomenutý mobil tučné výkupné. Co dělat, když vás taxikář vydírá

21. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

Za zapomenutý mobil tučné výkupné. Co dělat, když vás taxikář vydírá

Cestování alternativní taxislužbou se může nečekaně prodražit, ukázaly dva nedávné incidenty. V obou případech si cestující v autě zapomněli mobilní telefon a řidiči za jeho vrácení požadovali tisícové částky.

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

18. 6. 2024 | Pavla Adamcová

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

11. 6. 2024 | Pavla Adamcová | 3 komentáře

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane fungovat.

Jste zranitelný zákazník? Část odběratelů elektřiny ochrání zákon

3. 6. 2024 | Kateřina Hovorková | 1 komentářů

Jste zranitelný zákazník? Část odběratelů elektřiny ochrání zákon

Od července budou moci odběratelé elektřiny požádat o statut zranitelného zákazníka. Nakonec ovšem pomoc státu míří jen k úzké skupině zdravotně znevýhodněných lidí. Navíc novela energetického zákona počítá jen s minimální ochranou.

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

23. 5. 2024 | Petr Kučera

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

17. 5. 2024 | Pavla Adamcová

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

16. 5. 2024 | redakce Peníze.CZ

Pozor na Temu. Manipuluje a nechrání uživatele, stěžuje si dTest

Skupina evropských spotřebitelských organizací včetně českého dTestu podala stížnost na čínské online tržiště Temu. 

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

23. 4. 2024 | Pavla Adamcová | 2 komentáře

E-shopy, na které jsou úřady krátké. Balando a spol. dál klamou zákazníky

Jmenují se podobně jako známé značky – třeba Balando, Joot nebo Bonky. Tváří se jako zavedený e-shop, ale přitom jen zprostředkují doručení z Číny. Chlubí se falešným oceněním od zákazníků. Přesto na ně Česká obchodní inspekce nedosáhne. Nezatlačila na ně ani Heureka, jejíž značky zneužívají. Ani féroví konkurenti sdružení v Asociaci pro elektronickou komerci.

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

19. 4. 2024 | Pavla Adamcová

Která sleva je falešná? ČOI má jasno, říká šéf kontroly

Novela zákona o ochraně spotřebitele funguje krátce a s prodejci je třeba si stále vymezovat hranice, říká ke správnému uvádění slev Michael Maxa, ředitel kontroly České obchodní inspekce. Co zjistili inspektoři v obchodech? A brání se prodejci pokutám?

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

17. 4. 2024 | Petr Kučera

Fondy, ve kterých zmizely miliardy, dostanou přísnější pravidla

Parlament schválil novelu zákona o investičních společnostech. Má lépe chránit drobné investory před takzvanými alternativními fondy podle paragrafu 15. Společnosti jako Growing Way, WCA International nebo J.O. Investment totiž zneužily výjimku, která umožňuje, aby si takový fond založil prakticky kdokoliv a vyhnul se standardnímu dohledu České národní banky.

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři

10. 4. 2024 | Petr Kučera

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Stránka 1/24

Předchozí

1

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

Na Zanzibar už nestačí cestovní pojištění z Česka

Při cestách na ostrov Zanzibar bude od září povinné uzavřít po příletu speciální místní...více

Vyplatí se žádat o důchod ještě letos? Porovnání valorizace s odchodem v roce 2025

Vyplatí se žádat o důchod ještě letos? Porovnání valorizace s odchodem v roce 2025

Nesprávným výběrem dne odchodu do důchodu můžete přijít o stovky korun měsíčně, a to až...více

Návrat do školy vyjde rodiče na tisíce. Kolik jim přispěje stát?

Návrat do školy vyjde rodiče na tisíce. Kolik jim přispěje stát?

Učebnice, přezůvky, ale i družina a kroužky. Začátek září je pro rodiče spojený s nemalými...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services