Odeslání stornované objednávky

Dobrý den, objednala jsem potisk trička s mnou vyrobeným nápisem, který měl být svatebním darem. Firma má na stránkách uvedeno, že zboží bude odesláno do 10 dnů od objednání. Po 10 dnech, kdy zboží nepřišlo, jsem se snažila firmu kontaktovat e-maily, na které nikdo nereagoval. Telefonovala jsem tam celkem 11x, nejdříve hovory nepřijímali a pak si vypli telefon. Pobočku jsem navštívila osobně, kde jsem jim vysvětlila, že objednávku potřebuji nejpozději do pátku, protože svatba je v sobotu - ujistili mě, že do pátku vše bude. V pátek jsem se opět vypravila na pobočku, kde mě ujistili, že zboží je na cestě a přijde později. Odpoledne mi pak volali, že mají rozbitou tiskárnu, a tak není možné mnou zadaný motiv vytisknout. Navrhli mi upravený motiv s tím, že mám obratem zavolat, jestli s ním souhlasím. Když jsem volala, abych jim řekla, že s motivem v žádném případě nesouhlasím, telefon nikdo nezvedal, objednávku jsem tedy přes e-mail, kterým se mnou v této záležitosti komunikovali, stornovala a požádala o vrácení peněz. Včera večer (2 týdny po garantovaném doručení a 2 dny po deadlinu, na kterém jsme se domluvili) mi přišel e-mail, že objednávka byla odeslána. Telefony opět nikdo nezvedá a na e-mail nikdo nereaguje. Na pobočce je jen asistentka, která se neustále vymlouvá, že s tím nemůže nic dělat. Objednávka byla odeslána později, než jsme se domluvili. Na svých stránkách mají napsáno, že pokud bude třeba kvůli tisku návrh pozměnit a my s tím nebudeme souhlasit, můžeme objednávku zrušit, což jsme udělali. Nyní nám i tak objednávku zaslali, zřejmě tedy s původním potiskem. Ráda bych se tedy zeptala, zda mám v tomto případě nárok na reklamaci a vrácení peněz? Předem Vám děkuji za odpověď. S pozdravem Bára

Otázku poslal/a:  , 30. 6. 2020 8:22

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající deklaruje, že zboží odešle do 10 dní od obdržení objednávky, je k této lhůtě ještě nezbytné připočítat tři pracovní dny na dopravu zboží (pokud zasílal zboží prostřednictvím České pošty), popřípadě jinou smluvenou dobu dojití u jiného dodavatele. Lhůta běží ode dne následujícího po dni, kdy došlo k rozhodné události. Pokud jste například objednala zboží 1. den v měsíci, lhůta začne běžet od 2. dne a skončí 11. den. Tento 11. den měl prodávající zboží odeslat a zboží mělo být doručeno nejpozději 14. den. Pokud by 14. den byla sobota nebo neděle, lhůta by se prodlužovala o následující pracovní den. Pokud prodávající nedodržel deklarované lhůty i přes Vaše opakované výzvy, je v prodlení s plněním. Podle ustanovení § 1977 občanského zákoníku jste oprávněna odstoupit od kupní smlouvy, pokud smluvní strana poruší prodlením svou smluvní povinnost podstatným způsobem. Od smlouvy tedy můžete odstoupit s odkazem na výše uvedené ustanovení. Co se týče změny motivu na tričku, můžete objednávku zrušit s odkazem na ustanovení obchodních podmínek, které jste v dotazu uváděla. Veškeré kroky Vám doporučujeme provádět prokazatelnou formou, tedy písemně (alespoň prostřednictvím e-mailu). V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest

3. 7. 2020 23:57

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře

Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?

Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

16. 6. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

31. 5. 2010 | František Mašek

Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit

Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

13. 5. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

5. 5. 2010 | František Mašek | 2 komentáře

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

12. 4. 2010 | František Mašek

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

2. 4. 2010 | Petr Kučera | 1 komentářů

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.

Jak vás obchody klamou při výprodejích

1. 4. 2010 | Světlana Rysková | 3 komentáře

Jak vás obchody klamou při výprodejích

Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

4. 3. 2010 | František Mašek | 251 komentářů

Jak reklamovat boty, abyste uspěli

V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

24. 2. 2010 | František Mašek | 27 komentářů

Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.

Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

19. 2. 2010 | František Mašek | 4 komentáře

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

28. 12. 2009 | Petr Kučera

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

10. 12. 2009 | Věra Tůmová | 1 komentářů

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

11. 11. 2009 | Věra Tůmová

Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se

Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti v našem kvízu. Po jeho vyplnění se ihned dozvíte správné odpovědi i odkaz na více informací.

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

9. 11. 2009 | Věra Tůmová

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?

Tyto značky v Česku končí. Electro World, Hamleys, samostatné CZC – a kdo dál?

Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový...více

Realitní mapa Česka: Kde za průměrnou hypotéku koupíte dům a kde jen garsonku?

Realitní mapa Česka: Kde za průměrnou hypotéku koupíte dům a kde jen garsonku?

Češi si berou rekordní hypotéky, ale co za ně skutečně pořídí? V Hypox.cz jsme se podívali...více

Pozor na falešnou cestovku, varuje ministerstvo. Nemá oprávnění ani pojištění

Pozor na falešnou cestovku, varuje ministerstvo. Nemá oprávnění ani pojištění

Ministerstvo pro místní rozvoj varuje před falešnou cestovní kanceláří s názvem expert...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services