Právo Evropských společenství
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, na začátku září jsem reklamovala svůj notebook, při každém zapnutí na pár minut vydával zvuk jako drtička na dřevo. Po 27 dnech, kdy už jsem spíš doufala, aby překročili záruční lhůtu a vrátili mi peníze, mi notebook vrátili s tím, že vada byla opravena. Jen co jsem notebook doma zapnula, počítač opět vydával ten příšerný zvuk, ba dokonce ještě horší a tentokrát už nepřestal. Okamžitě jsem tedy jela zpět do prodejny, kde mi slečna řekla, že nejde udělat nic jiného, než založit novou reklamaci, to se mi samozřejmě nelíbilo, a když pak zavolala manažera, ten mi slíbil jak se vše pokusí vyřídit ještě dneska a že mi na 95 % vrátí peníze a ať už se koukám na nové počítače (protože můj už není v prodeji) a další bláboly. Bohužel nic z toho nemám písemně. Každopádně jsem zase čekala, nutno dodat, že je doba koronaviru a já jsem na VŠ, takže být bez počítače je opravdu tragédie. A teď jsem tu, po třech týdnech mi přišla zpráva, že je notebook opravený. Já ho ale nechci, od začátku s ním byly problémy, první reklamace neuznaná a teď tohle. Moje otázka zní, dá se proti tomu nějak postavit? Můžu se nějak odvolat a chtít vrátit peníze, nebo musím počkat, až se závada objeví potřetí. Hledala jsem, ale nikde jsem nenašla, co se stane, když vám prodejce vrátí zboží z reklamace 'opravené', ale zároveň stále rozbité. Záruka mi měla končit někdy v půli listopadu, prodlužuje se teď o těch 50 dní, co bylo zboží v reklamaci?
Otázku poslal/a: , 24. 10. 2020 9:36
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající neodstraní vadu v rámci uznané reklamace včas a řádně, tedy pokud je věc po jejím převzetí z reklamace pořád vadná, jste oprávněna požadovat odstranění vady do uplynutí reklamační lhůty a nestane-li se tak, od kupní smlouvy odstoupit. V současné době Vám doporučujeme zboží zkontrolovat hned při převzetí věci z reklamace a postupovat v souladu s výše uvedeným. Pokud by prodávající vadu odstranil, budete oprávněna zvolit odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace již při další (třetí) reklamaci notebooku za předpokladu, že předchozí dvě byly uznány a řešeny opravou. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byla věc v reklamaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
28. 10. 2020 15:59
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Plnou moc už můžete udělit i digitálně. Ale má to háček
Od července měla začít fungovat digitální plná moc. Jenže nakonec si na ni musíme ještě...více
Moneta vylepšila prémiový účet Gold. Má i lepší spoření
Moneta Money Bank od července vylepšila svůj prémiový účet Gold. Klienti nově získají...více
Kde žije nejvíc dlužníků v Česku? Podrobná mapa exekucí
Podívejte se, kolik lidí má v jednotlivých obcích exekuce nebo prochází oddlužením.
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více