Zboží po opravě je stále rozbité
Dobrý den, na začátku září jsem reklamovala svůj notebook, při každém zapnutí na pár minut vydával zvuk jako drtička na dřevo. Po 27 dnech, kdy už jsem spíš doufala, aby překročili záruční lhůtu a vrátili mi peníze, mi notebook vrátili s tím, že vada byla opravena. Jen co jsem notebook doma zapnula, počítač opět vydával ten příšerný zvuk, ba dokonce ještě horší a tentokrát už nepřestal. Okamžitě jsem tedy jela zpět do prodejny, kde mi slečna řekla, že nejde udělat nic jiného, než založit novou reklamaci, to se mi samozřejmě nelíbilo, a když pak zavolala manažera, ten mi slíbil jak se vše pokusí vyřídit ještě dneska a že mi na 95 % vrátí peníze a ať už se koukám na nové počítače (protože můj už není v prodeji) a další bláboly. Bohužel nic z toho nemám písemně. Každopádně jsem zase čekala, nutno dodat, že je doba koronaviru a já jsem na VŠ, takže být bez počítače je opravdu tragédie. A teď jsem tu, po třech týdnech mi přišla zpráva, že je notebook opravený. Já ho ale nechci, od začátku s ním byly problémy, první reklamace neuznaná a teď tohle. Moje otázka zní, dá se proti tomu nějak postavit? Můžu se nějak odvolat a chtít vrátit peníze, nebo musím počkat, až se závada objeví potřetí. Hledala jsem, ale nikde jsem nenašla, co se stane, když vám prodejce vrátí zboží z reklamace 'opravené', ale zároveň stále rozbité. Záruka mi měla končit někdy v půli listopadu, prodlužuje se teď o těch 50 dní, co bylo zboží v reklamaci?
Otázku poslal/a: , 24. 10. 2020 9:36
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající neodstraní vadu v rámci uznané reklamace včas a řádně, tedy pokud je věc po jejím převzetí z reklamace pořád vadná, jste oprávněna požadovat odstranění vady do uplynutí reklamační lhůty a nestane-li se tak, od kupní smlouvy odstoupit. V současné době Vám doporučujeme zboží zkontrolovat hned při převzetí věci z reklamace a postupovat v souladu s výše uvedeným. Pokud by prodávající vadu odstranil, budete oprávněna zvolit odstoupení od kupní smlouvy jako způsob vyřízení reklamace již při další (třetí) reklamaci notebooku za předpokladu, že předchozí dvě byly uznány a řešeny opravou. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byla věc v reklamaci. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
28. 10. 2020 15:59