Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, reklamovala jsem indukční desku, část hrnců s označením loga vhodné na indukci na této desce nefunguje, část hrnců funguje normálně. Servis mi sdělil, že pokud jejich hrnec na desce funguje, nemají co reklamovat a reklamaci zamítli. Je možné to s nimi ještě řešit? Děkuji
Otázku poslal/a: Hana , 15. 2. 2021 10:41
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí, tedy od koupě. Pokud jste reklamaci uplatnila v prvních šesti měsících od koupě věci, prodávající nebyl oprávněn reklamaci zamítnout, pokud sám silným důkazním prostředkem (nejlépe znaleckým posudkem či odborným vyjádřením) neprokázal, že věc je bezvadná, a to v souladu s § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Na tuto skutečnost prodávajícího upozorněte. Pokud jste věc reklamovala později než šest měsíců od koupě, je důkazní břemeno na Vaší straně. V takovém případě můžete rozporovat zamítnutou reklamaci prostřednictvím další reklamace, ke které doložíte nové důkazy o tom, že věc je vadná, například video s několika hrnci určenými pro indukci, které na desce nefungují. Popřípadě je možné k reklamaci připojit znalecký posudek znějící ve Váš prospěch. Pokud prodávající reklamaci následně uzná, bude povinen Vám uhradit náklady vynaložené na pořízení takového znaleckého posudku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
19. 2. 2021 13:51
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny
Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků
Banky dál snižují úročení vkladů. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Nejlepší podílový fond letos vydělal 26 %. Žebříčky za pololetí
Průměrnému českému investorovi do podílových fondů se během prvního pololetí letošního...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více