Pojištění a úvěry budou jen pro chytré?
10. 8. 2010 | Ivo Jeník | 3 komentáře
Ochrana spotřebitele na finančním trhu postupuje směrem, kdy při krajním výkladu může vést k diskriminaci spotřebitelů kvůli jejich inteligenci.
Dobrý den, potřebuji poradit se svou reklamací kuchyně. 17. 11. 2020 jsme reklamovali myčku, která tekla, a zároveň dvířka kuchyně, která byla právě myčkou poškozená. Reklamace byla po návštěvě technika přijata 8. 12. 2020 = objednaná nová myčka i dveře. Myčka došla 17. 12. - do této doby tedy vše v pořádku. Jde však o reklamovaná dvířka - 19. 2. 2021, tj. po 2 měsících jsem se opět zeptal, dle informace se zapomnělo objednávku nových dvířek objednat. Akceptoval jsem prodloužení, bylo mi sděleno, ze dvířka budou v terminu 15. 3. - 19. 3. Do dnešní doby však stále nový díl nemáme. Dohromady to trvá téměř 4 měsíce. Jak se, prosím, můžeme účinně bránit? Mohu na tomto základě odstoupit od kupní smlouvy a požadovat navrácení kupní ceny kuchyně z důvodu porušení lhůty na vyřízení reklamace? Už jinou cestu nevidím. Díky za radu. Radim Valcha
Otázku poslal/a: Radim Valcha, 24. 3. 2021 14:35
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Ve Vámi popsaném případě je nezbytné rozlišovat mezi reklamací vadné věci (myčky) a uplatněním nároku na náhradu škody. Reklamace myčky byla vyřízena v zákonné 30denní reklamační lhůtě. Nárok na náhradu škody je odpovědná osoba, ve Vašem případě rovněž prodávající, povinen vyřídit v přiměřené lhůtě, nikoliv nutně ve 30denní reklamační lhůtě. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu a není-li to dobře možné, hradí se v penězích. Pokud prodávající škodu doposud nenahradil, můžete Váš nárok dál vymáhat prostřednictvím předžalobní výzvy. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
29. 3. 2021 17:54
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Tyto značky v Česku končí. CZC, Hamleys, Electro World – a kdo dál?
Na tuzemském trhu působily celé roky, ale nakonec se buď stáhly, nebo je pohltil nový...více
Realitní mapa Česka: Kde za průměrnou hypotéku koupíte dům a kde jen garsonku?
Češi si berou rekordní hypotéky, ale co za ně skutečně pořídí? V Hypox.cz jsme se podívali...více
Pozor na falešnou cestovku, varuje ministerstvo. Nemá oprávnění ani pojištění
Ministerstvo pro místní rozvoj varuje před falešnou cestovní kanceláří s názvem expert...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více