Zahradní sekačka
Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu a při vjetí do trávy ztrácela otáčky a sáním tekl olej. Kontaktovala jsem e-shop s problémem. Ochotně sekačku vyzvedli a zavezli do servisu. Po necelém měsíci mi volali, že reklamace není uznána, neboť lanko je mechanicky poškozené, je vadná svíčka a v karburátoru nečistoty. Zda souhlasíme s opravou či nikoli. S opravou jsme nesouhlasili, neboť vyměnit svíčku i lanko dokážeme sami. Ale nesouhlasíme s postupem. Po 6 sečeních se přetrhne lanko pojezdu, které u jiných vydrží x let? Nečistoty v karburátoru, když ze stejného kanystru nalévám i do ostatních sekaček, a problém není? A navíc, o tom, že sáním teče olej, ani zmínka, podle nás je problém v motoru, nikoli ve svíčce či karburátoru.... Servis kontaktovat nelze, nezvedají telefony.... Čekali jsme tedy na vrácení neopravené sekačky, a mezitím jsem volala na ČOI, kde mi paní radila pozvat znalce v oboru, který posoudí, zda je poškození na lanku mechanického charakteru, či vadou výrobku. To samé u svíčky, zda je skutečně za tak krátkou dobu opotřebovaná, či je vadná z výroby. Včera sekačku dopravce přivezl, avšak v krabici bez poškozeného lanka, se kterým jsme ji posílali. Takže teď nám již ani znalec nepomůže? Samozřejmě jsem e-shop kontaktovala, zda by bylo možné poškozené lanko doposlat (i se dvěma šrouby, které nám také chybí k sestavení kompletní sekačky), zatím však bez odpovědi. Máme nějakou možnost obrany? Nemyslíme si totiž, že travní sekačka je v takové míře opotřebená ještě před tím, než skončí její první sezóna. Omlouvám se, že píši kostrbatě, snad dotaz bude srozumitelný.
Otázku poslal/a: , 8. 9. 2021 15:50
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud prodávající zamítl reklamaci uplatněnou po více než šesti měsících od zakoupení (převzetí) věci, je nyní na Vás, abyste prokázali, že za vadu odpovídá. Takový postup je možný prostřednictvím dalších důkazů, například uváděného znaleckého posudku. V případě, že prodávající reklamaci po doložení znaleckého posudku znějícího ve Váš prospěch uzná, bude Vám povinen zpětně uhradit náklady, které jste vynaložili na uplatnění reklamace, tedy včetně nákladů na znalecký posudek. Co se týče nevráceného lanka, prodávající je povinen Vám z reklamace vrátit věc s veškerými součástmi či příslušenstvím, v opačném případě budete oprávněni po něm nárokovat mimo jiné náhradu škody způsobené na převzaté věci, a to podle § 2944 občanského zákoníku. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
29. 9. 2021 23:59