Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobrý den, reklamoval jsem mobilní telefon a reklamace mi byla zamítnuta. Telefon jsem reklamoval z důvodu, že při telefonování není slyšet volajícího a že při provozu se vypíná a je vadný kontakt při nabíjení, občas nenabíjí. Telefon dle mého názoru není v nějakém poničeném stavu, byl nošen v obalu. Doslovné vyjádření servisu: reklamace se zamítá z důvodu ucpané mřížky sluchátka nečistotami, ucpaného konektoru nečistotami, mechanického poškození zařízení,zařízení nadměrně otlučené, nese známky pádů. Takové poškození může mít za následek nestandardní chování telefonu, jako např. restarty, vypínání. Není v souladu se záručními podmínkami. Vracíme zpět bez opravy. Chtěl bych se zeptat, je-li možnost nějaké obrany nebo je-li případně možnost domáhat se záruční opravy. Nevím... Třeba má servis pravdu a já nemám možnost reklamovat telefon a tím pádem ho na své náklady asi budu muset nechat opravit. Děkuji za odpověď
Otázku poslal/a: michal Beneš, 8. 12. 2021 21:08
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Pokud jste telefon reklamoval déle než půlroku od jeho koupě, nezbývá Vám nic jiného než při zamítnuté reklamaci prokázat, že jste vadu nezpůsobil. Zamítnutou reklamaci můžete rozporovat a připojit důkazy, proč za vadu neodpovídáte. K tomu může posloužit například znalecký posudek znějící ve Váš prospěch. Pokud by prodávající reklamaci následně uznal, byl by povinen Vám uhradit náklady na pořízení takového znaleckého posudku. Pokud jste reklamaci uplatnil v prvním půlroce od koupě věci, prodávající nebyl oprávněn ji zamítnout bez doložení silného důkazu (třeba znaleckého posudku), že jste vadu způsobil Vy jako kupující. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
31. 12. 2021 18:08
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny
Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků
Banky dál snižují úročení vkladů. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Nejlepší podílový fond letos vydělal 26 %. Žebříčky za pololetí
Průměrnému českému investorovi do podílových fondů se během prvního pololetí letošního...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více