Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit
1. 4. 2020 | Jiří Hovorka | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/414356.jpg)
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Dobry den. Přišla mi poškozena termoska-zlomené víko. Vsimla jsem si toho až jsem do termosky nalila čaj. Zboží jsem reklamovala ještě stejný den jak bylo pplkem doručeno. Zlomené části v balíku nebyly proto jsem kontaktovala prodejnu ze mi bylo posláno vadné zboží. Prodejna to po týdnu zadala jako reklamaci na pplko ale já vím ze dopravce za to nemůže a přijde mi to nefer. Prodejna mi napsala po odeslání zboží ze je na něm vidět známka užívání a ze mi reklamaci neuznaji a pockame na vyjádření dopravce jestli mi reklamaci uzná. Jak mám postupovat? Dožadovat se záruky? Dekuji
Otázku poslal/a: Evs , 31. 1. 2022 9:21
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz.
Vzhledem k tomu, že se vada projevila v prvních 6 měsících od převzetí zboží, uplatní se tzv. domněnka vadnosti dle § 2161 občanského zákoníku. To znamená, že důkazní břemeno ohledně popření, že vadnost zboží jste způsobila Vy, leží na prodejci. Nestačí pouhé konstatování. Je nutné toto tvrzení řádně odůvodnit.
Prodávající zároveň odpovídá za dopravce, že vám doručí zboží včas a bez vad. (Samozřejmě, pokud jste si nezajišťovala vlastní dopravu). Pokud tak neučiní nese s tím spojené nepříznivé následky.
Doporučujeme trvat na uznání reklamace s argumentací výše uvedenou. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) www.coi.cz/informace-o-adr/. V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma.
V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
1. 2. 2022 18:16
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
ČSOB spouští nový věrnostní program. Láká na odměny za Kate Coiny
Československá obchodní banka (ČSOB) přichází s novým věrnostním programem. Za využívání...více
Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků
Banky dál snižují úročení vkladů. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet...více
Nejlepší podílový fond letos vydělal 26 %. Žebříčky za pololetí
Průměrnému českému investorovi do podílových fondů se během prvního pololetí letošního...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více