Špatná kvalita nábytku od stolaře
Dobrý den, více jak před rokem jsme si vybrali stolaře na základě kladných recenzí k realizaci celého bytu (vestavné skříně, komody, kuchyň, patrová postel…). Realizace započala 10.3.2022 s tím, že mělo být za 10dní vše hotovo. Stolař po 10 dnech měl část a musel k realizaci dalšího klienta. Občas přišel na hodinku s tím, že někde dodal dvířka…před měsícem jsme s ním začali řešit pomocí zpráv prosbu o dodělání a prvotní reklamace - nic není rovné, souměrné, všude odlízá materiál, jsou tam vyvrtané všude díry bez důvodu zalepené nějakými kolečky - i 10 koleček vedle sebe na jednom místě,…stolař dorazil po pár dnech na osobní prohlídku s tím, že není ikea, aby měl vše rovné a že teda něco vymění a zkusí to opravit. Už je to opět téměř měsíc, co se neozval, materiál se rozšklebuje, přicházíme na další nedostatky, bubliny. Máme nárok chtít vrátit část peněz, co jsme zaplatili (zatím 220.000kč) s tím, aby si vše odvezl vzhledem k nedostatečné kvalitě a chybám? Případně na koho se obrátit, neboť je zastáncem toho, že svou práci udělal dobře…děkuji
Otázku poslal/a: , 12. 5. 2022 11:18
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na peníze.cz. Vzhledem k tomu, že z Vašeho dotazu není patrné, zda jste smlouvu uzavřela jako spotřebitelka, nebo jako podnikatelka na IČO, budeme dále vycházet z toho, že jde o spotřebitelský právní vztah.
Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Aby mohlo být považováno za dokončené, musí být předvedeno, že je způsobilé sloužit svému účelu. Dílo má vadu, pokud neodpovídá smlouvě, tedy při jeho výrobě či sestavování nebylo dodrženo to, co bylo domluveno, zejména v oblasti kvality a provedení. Důležité je, že zhotovitel odpovídá za vadu, která byla na věci od počátku, jen jste o ní nevěděli (tedy nebyla zjevná). Zákazník může úspěšně reklamovat až dva roky od převzetí. Ve vašem případě došlo k porušení smlouvy (nedodržení termínu). Zároveň bylo plněno vadně. Vzhledem k prodlení by bylo nejvhodnější odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení – blíže § 1977 a 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Abyste mohla odstoupit, je vhodné poskytnout dodatečnou lhůtu k plnění – což jste dle našeho splnila. Tato lhůta totiž může být poskytnutá i mlčky. Druhou variantou je dílo reklamovat – nejlépe písemně. Dodavatel by měl vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní. Nyní tedy máte na výběr, zda budete dílo reklamovat, či odstoupíte od smlouvy z důvodu prodlení. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne, Váš dTest
20. 6. 2022 10:29