Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
![Euro dříve či později?](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/29108.jpg)
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den. Potřeboval bych poradit s následujícím případem. 26. 5. 2009 (datum zdanitelelného plnění) jsem si koupil u internetového obchodu (zelenazahrada.eu) křovinořez. Letos těsně před koncem záruky se mi křovinořez rozbil. Byl jsem předem telefonicky domluvený s prodejcem, že zboží k opravě pošlu max. o den déle, než končí záruka a prodejce mi odpověděl, že mi záruku uzná. Nakonec jsem křovinořez stihl odeslat ve lhůtě (odeslal jsem ho doporučeně 24.5. 2011 a podle informací České pošty tento balík dorazil k prodejci 25. 5. 2011). Dnes (11.7.2011) je to 48 dní od doručení, prodejce mi při každém telefonátu tvrdí, že zboží je stále v servisu a když jsem u nich nárokoval vrácení peněz či nový křovinořez kvůli tomu, že ho nestihli opravit do 30 dnů, vyhrožují mi, ať ještě počkám, nebo mi můžou poslat křovinořez neopravený zpátky. Zásilka jim prý přišla až 27. 5. 2011. Prosím o radu, jak proti této firmě postupovat. Děkuji.
Otázku poslal/a: , 11. 7. 2011 7:41
Na otázku odpovídá:
1. Z dotazu úplně nevyplývá, zda jste ve vztahu spotřebitelem, protože lhůta 30 dnů vyplývá z paragrafu 19 zákona o ochraně spotřebitele, z čehož je zřejmé, že na subjekty podnikající se tato lhůta jednoznačně nevztahuje. Pokud jste ale spotřebitel, tak máte právo požadovat odstoupení od smlouvy s argumentem, že se jedná o neodstranitelnou závadu, ale …
2. Otázka doručení je jasná, pokud máte od pošty potvrzení, že již byl přistroj na jejich podací poště 25.6.,není již rozhodující, kdy byl skutečně přístroj převzat, ale kdy mohl být převzat, tudíž lhůta splněna byla a u soudu by jste v této otázce uspěl. Naopak ústních prohlášení prodávajícího se nedovoláte.
3. Otázka možnosti vrátit křovinořez pro potencionální neuznání záruky tu stále leží. Prodávající nemusí záruku uznat z důvodu, že jste si poškození zavinil neodbornou manipulací sám nebo že se výrobek opotřeboval. A v tomto případě se musíte obrátit na soudního znalce se žádostí o posouzení celé skutečnosti. Za soudce budete platit předem s tím, že vyjde –li posudek ve Váš prospěch, tak Vám bude muset prodávající nahradit i tento výdaj. Naopak nevyjde-li posudek ve Váš prospěch, ponesete si tento výdaj sám. Prodávající však ani posudek napsaný ve Váš prospěch nemusí akceptovat a vy se dostanete až k soudu …
4. Ale je zde ještě jeden další zásadní fakt. Vy můžete od smlouvy odstoupit pro nevyřízení reklamace a již je jedno, že prodávající měl v úmyslu reklamaci zamítnout. Takové odstoupení lze poslat doporučeně s dodejnou a jeho vzor máme na našich stránkách volně k dispozici.
Tudíž skutečně máte pravdu vy a u sporu s největší pravděpodobností uspějete.
S pozdravem Mgr.Miroslav Huml
Právník Spotřebitel net
11. 7. 2011 1:04
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Spotřebitel net
Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2
Za poradnu odpovídají:
Ylona Skálová
Marie Vrábelová
Aktuální články
Etherová ETF odstartovala a Ferrari koupíte za bitcoin už i v Evropě. Týden v kryptu
Etherová ETF už se obchodují, ta bitcoinová lámou rekordy a rostou šance na ETF solany....více
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více