Zrušení smlouvy u t-mobile

Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na to, jakým způsobem lze zrušit smlouvy na dobu určitou (3 roky) s T-Mobilem. Manželka bohužel uzavřela smlouvy dvě a díky neinformování ze strany dealera a nepozornosti při čtení smlouvy nevyužila 14denní lhůtu pro výpověď. Je pravdou, že dealer od počátku podával nepřesné informace, např. bylo řečeno, že aktivace služeb je pouze na její vůli atd. Předání sim karet, obou telefonních přístrojů i k podpisu obou smluv došlo v zaměstnání manželky, která v onom čase (červenec tohoto roku) byla v šestém měsíci těhotenství a snad i díky tomu velmi snadno podlehla klamavým informacím ze strany dealera a nevěnovala pozornost ani podmínkám podepsané smlouvy. Už několika dopisy jsme se marně pokoušeli žádat T-Mobile o zrušení smluv, argumentovali jsme tím, že dealer poskytl klamavé informace a že manželka ani jeden z telefonů vůbec nevyužívá, ani je využívat nebude. Jsou stále zabaleny v originálním obalu, stejně jako obě sim karty. Uvažujeme ještě o jednostranné výpovědi smluv a o zaslání přístrojů i sim karet na centrálu T-Mobilu, avšak nevíme, zda pak nehrozí doplatek za služby, které se měly využívat po dobu 3 let. Existuje nějaký způsob, jak od smluv odstoupit bez doplatků (sankcí)? Za obě smlouvy manželka dosud vždy uhradila po 300 Kč (přesto, že služby T-Mobilu nevyužívá), ale obávám se, že platit takto další tři roky by již bylo neudržitelné. Děkuji moc za odpověď a radu, Tomáš Svoboda, Ostrava.

Otázku poslal/a:  , 9. 10. 2011 11:54

Na otázku odpovídá:

Spotřebitel net, Marie Vrábelová

Dobrý den,

jestliže jste uzavřeli smlouvu mimo prostory obvyklé k podnikání, máte 14ti dennní lhůtu pro odstoupení od smlouvy, která běží od momentu uzavření smlouvy. Jestliže tato lhůta uplyne, smlouvu lze vypovědět pouze za podmínek stanovených ve smlouvě (čili u smluv s telefonními operátory typicky doplatit celé 2, nebo 3 roky na které je smlouva uzavřena). O právu odstoupit od smlouvy do 14ti dnů Vás musí operátor informovat, pakliže tak neučiní, lhůta pro odstoupení se prodlužuje na 1 rok od uzavření smlouvy.

S pozdravem

Ondřej Daněk, právní poradce Spotřebitel net

18. 10. 2011 9:02

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

13. 4. 2022 | redakce Peníze.CZ | 7 komentářů

Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí

Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

30. 3. 2022 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka

Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

7. 3. 2022 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc

Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

7. 2. 2022 | Jana Divinová | 30 komentářů

Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory

Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

18. 1. 2022 | Jana Divinová | 9 komentářů

Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu

Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

9. 12. 2021 | Olga Skalková | 23 komentářů

Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo

Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

6. 12. 2021 | redakce Peníze.CZ | 50 komentářů

Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů

Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

30. 11. 2021 | Jiří Hovorka | 11 komentářů

Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad

Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

12. 11. 2021 | Olga Skalková | 4 komentáře

Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu

Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

3. 11. 2021 | Petr Kučera | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

21. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 1 komentářů

Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad

Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

19. 10. 2021 | Petr Kučera

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

12. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 20 komentářů

Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ

Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

8. 10. 2021 | Jiří Hovorka | 3 komentáře

Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty

Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

7. 10. 2021 | Petr Kučera | 27 komentářů

Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat

Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Partner sekce

Spotřebitel net

Spotřebitel net

Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2

Za poradnu odpovídají:

Ylona Skálová

Marie Vrábelová

http://www.spotrebitel.net

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services