Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
22. 3. 2015 | Petr Kučera | 3 komentáře
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Dobrý den, v minulých dnech jsem od Vás obdržel odpověď na dotaz, jak lze odstoupit od smlouvy s mobilním operátorem. Píšete, že operátor musí zákazníka informovat o právu odstoupit do 14 dnů od smlouvy. Pokud tak neučiní, prodlužuje se právo na odstoupení na 1 rok. Chci se zeptat, jakým způsobem má operátor zákazníka informovat? Jak je to myšleno? Smlouva byla uzavřena s dealerem, nikoli přímo s operátorem. Myslí se tím infomováním to, že je o 14denní lhůtě zmínka ve smlouvě, anebo musí toto být sděleno nějakou jinou formou? Manželka, která smlouvu bez důkladného přečtení v prostorách svého zaměstnání uzavřela, přišla na možnost odstoupení až po uplynutí doby 14 dnů. Děkuji moc za odpověď, s pozdravem T. Svoboda, Ostrava.
Otázku poslal/a: , 21. 10. 2011 9:36
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, skutečně je toto stanoveno v § 57 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého musí být tato informace písemná a musí být u ní stanoveno, u koho lze toto odstoupení uplatnit. Samozřejmě z toho vyplývá, že pokud je toto zakomponováno ve smlouvě, tak je to dostačující. Naopak nevyplývá, že by dealer měl na toto právo nějak explicitně upozorňovat.
Mgr. Huml Miroslav
21. 10. 2011 11:33
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Spotřebitel net
Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2
Za poradnu odpovídají:
Ylona Skálová
Marie Vrábelová
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více