Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
27. 5. 2019 | Lukáš Zelený | 2 komentáře
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Dobrý den Zakoupil jsem si v hypermarketu Tesco hru na pc, nainstalování proběhlo bez problému. Jenže když jsem chtěl hru spustit tak mi to hlásí chybu a hru nelze spustit přitom veškeré parametry které jsou potřeba pro spuštění muj pc splnuje. Při podání reklamace mi bylo řečeno že mi peníze vrátit nemohou z duvodu že by porušili autorská prává a mohli dostat pokutu. Takže mi řekla že muže hru poslat výrobci na skontrolování a pokud se zjistí závada tak peníze vrátí a pokud ne tak mam smůlu a hra mi zustane. Je jejich postup správný? A na co mam momentálně nárok? Děkuji za odpověd
Otázku poslal/a: , 25. 1. 2012 16:24
Na otázku odpovídá:
Dobrý den,
určitě nelze jejich postup za správný považovat. Hru k výrobci ke kontrole by měl zaslat prodávající, který je za kvalitu výrobku odpovědný. Tuto povinnost si nemůže dovolit přenášet na spotřebitele. Argument, že by tím porušil autorský zákon, je taktéž lichý. Jedině platí to, že od této smlouvy odstoupit nelze bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dní při jejím uzavření pomocí prostředků komunikace na dálku. Z podstaty věci ale nelze zákon porušit tím, že se Vám vůbec hru nepodaří nainstalovat. Takto nelogický právní řád skutečně není.
S pozdravem za sdružení Spotřebitel net
Miroslav Huml
6. 2. 2012 12:52
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
Spotřebitel net
Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2
Za poradnu odpovídají:
Ylona Skálová
Marie Vrábelová
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více