Reklamace bot

Dobrý den, koupila jsem letos na jaře synovi (9 let) české polobotky v obchodě KARS na Ponávce v Brně (nedávno se přestěhovali na Benešovu). Nosil je hlavně do školy. V létě je nenosil skoro vůbec,to měl dvoje sandále. Pak je začal v září, když se ochladilo, nosit zase do školy. V půlce října jsme jeli k babičce a tam mi ukázal, že si všimnul, že mu praskly obě paty u bot. Jakmile jsme přijeli domů,tak jsem je umyla a šla je v týdnu reklamovat. Paní prodavačka říkala, že opravit asi nepůjdou a zda chci jiné zboží nebo budu vyžadovat peníze. Chtěla jsem peníze.Za 14 dní mi volala, že je vše vyřízeno. Poslala jsem tam manžela a on se vrátil s botami bez peněz. Prý jsou boty zničené běžným opotřebením a prý jsme je měli reklamovat ihned, jakmile začly boty praskat. Jedná se o firu Velashoes. Nechci to ještě tak snadno vzdát, takže se půjdu obrátit na Sdružení na ochranu spotřebitelů. Ale peníze na vlastní znalecký posudek nemám. Jediné, co vím určitě, že boty této firmy, ani v prodejně Kars na Benešově v Brně už nikdy nekoupím. Jsou prasklé paty opravdu důvodem neuznání reklamace a jak se mohu bránit? Děkuji. Eva Poláková

Otázku poslal/a:  , 9. 11. 2012 18:22

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den,

děkujeme Vám za využití spotřebitelské poradny na Peníze.cz.

Co se týká záruky, opravdu se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (tzv. životnost) dle § 619 odst.2 občanského zákoníku. Nejčastěji se jedná hlavně o případy baterií, žárovek, ale i obuvi atd..

Pokud se jedná o vadu neodstranitelnou, máte dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku opravdu nárok na výměnu věci za novou nebo právo odstoupit od kupní smlouvy (tzn. vrátit obuv a požadovat zpět vrácení kupní ceny). Tato varianta dle sdělení prodavačky měla být využita.

Bohužel zástupci prodávajícího využili výše zmíněného ustanovení § 619, kdy tvrdí, že jste obuv už v podstatě opotřebovala a Vy jako kupující tvrdíte opak - tedy vadu neodstranitelnou dle § 622 - kdy vada je způsobená tím, že boty jsou vyrobeny nekvalitně, či se jedná vadu materiálu.

Jelikož se jedná o dva rovnocenné subjekty (kupující a prodávající), tak by bylo potřeba, aby Váš spor posoudila nezávislá nestranná třetí osoba, kterou je soudní znalec. V případě, že se prokáže oprávněnost Vámi uplatňované reklamace, máte nárok na to, aby takové náklady na soudního znalce prodejce proplatil dle § 598 občanského zákoníku. Seznam soudních znalců najdete na www.justice.cz.

Pokud byste se nechtěla obrátit rovnou na soudního znalce, můžete zkusit opět žádat o nové posouzení reklamace a způsobu jejího vyřízení. Nejlépe písemně s odkazem na § 622, že se jedná o neodstranitelnou vadu, dále že obuv nemáte dlouho a byla používána v souladu s pokyny pro údržbu takové obuvi, a dále, že se hodláte obrátit na soudního znalce s tím, že takové náklady v případě Vašeho úspěchu bude povinen proplatit prodejce. Někdy stačí i takovéto řešení.

Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009.

S přáním příjemného dne

Časopis dTest
objektivně * nezávisle * bez reklam

6. 1. 2013 19:51

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

6. 10. 2004 | Simona Ely Plischke | 36 komentářů

McPartland: Nespojujte Provident Financial s lichvou!

"Náš produkt zvyšuje životní standard našich klientů, poskytujeme své služby v úplném souladu se zákony, máme jeden z nejvyšších koeficientů spokojenosti ve finančním odvětví," to jsou úryvky odpovědí generálního ředitele společnosti Provident Financial na vaše dotazy, tentokrát kladené obzvláště "na tělo".

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

17. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: bezpečnost práce a spotřebitelé

Evropská legislativa ovlivňuje podnikatele ve vztahu k vnitřním pracovním podmínkám i ve vztahu k zákazníkům. Jak tato oblast ovlivní české firmy v EU a co spotřebitelská a pracovně-bezpečnostní legislativa vlastně řeší?

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

10. 3. 2004 | Jan Heřman

Podniky v EU: ochrana životního prostředí se prodraží

Splnění požadavků EU na ochranu životního prostředí si ze strany podnikatelů vyžádá miliardové investice. Jde například o limity na emise do ovzduší nebo vod, povinnou recyklaci obalů nebo zpětný výkup a likvidaci použitých výrobků.

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

13. 2. 2004 | Kristýna Havligerová | 19 komentářů

Certifikovaný finanční poradce podle AFPZ

Údajně již zhruba za měsíc by měla Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů začít poskytovat certifikace. Zjišťovali jsme, jak bude tento projekt fungovat a zda může finančním poradcům, potažmo jejich klientům, něco významného přinést.

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

14. 1. 2004 | Simona Ely Plischke | 7 komentářů

Rok 2004 očima šéfů pojišťoven

Sazby pojistného ovlivní změna zákona o DPH, cena nových životních pojistek vzroste kvůli nižší maximální technické úrokové míře. Po vstupu do EU navíc můžeme očekávat i přibližování cen dražším sazbám současných "unijních" pojišťoven.

Labyrint EU: nezabloudíme?

8. 1. 2004 | Jan Heřman | 3 komentáře

Labyrint EU: nezabloudíme?

Stojíme před prahem Evropské unie. Víme ale všichni, co nás uvnitř čeká? Jaké konkrétní dopady pocítíme, až práh překročíme? Odpovědět se pokoušíme unikátním cyklem článků o důsledcích vstupu ČR do EU. Seriál je určený zejména podnikatelům a firmám, zajímavé informace v něm ale jistě najde každý čtenář.

Zákony, zákony, hejbejte se!

19. 11. 2003 | Pavel Daniel | 5 komentářů

Zákony, zákony, hejbejte se!

Pojišťovnictví a fungování pojišťovacích makléřů čekají změny. Nově přijatý zákon o pojišťovací smlouvě přinese podle zástupců domácích pojišťoven lidem větší možnosti, vyšší ochranu a lepší nabídku.

Spořitelna podlehla tlaku

31. 7. 2003 | Dušan Hradil | 7 komentářů

Spořitelna podlehla tlaku

Na jaře jsme jako první upozornili na problém se zrušením desetitisícové prémie u studentského konta České spořitelny. V létě se pak strhla mediální lavina, přidalo se Sdružení na ochranu spotřebitelů a studenti připravili žalobu. Banka byla nakonec donucena ustoupit.

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

17. 4. 2003 | Simona Ely Plischke | 59 komentářů

Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Elektronické peněženky nemusely panikařit

31. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 5 komentářů

Elektronické peněženky nemusely panikařit

Virtuální měna nejsou peníze, vysvětluje ve svém rozboru Zbyněk Loebl, právník z Central European Advisory Group. Zrušení elektronických peněženek, ke kterému došlo k prvnímu lednu tohoto roku, bylo tedy podle něj unáhlené.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Jako výhra v loterii. Vytěžil bitcoiny za 4,5 milionu. Týden v kryptu

Jako výhra v loterii. Vytěžil bitcoiny za 4,5 milionu. Týden v kryptu

Jackpot! Sólo těžař vytěžil blok. Deset let od smrti bitcoinové legendy, Musk podle soudu...více

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Dotace na výměnu kotlů nově. Příjem žádostí začíná

Kdo má starý kotel, od neděle v něm zatopí jen ilegálně. Na jeho výměnu za čistější zdroj...více

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijko si zvedlo přes půl milionu lidí. A investují odvážněji

Příspěvek na penzijní spoření si za prvních sedm měsíců letošního roku navýšilo přes 530...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services