Postup při nedodržení reklamace do 30 dnů

Dobrý den, reklamoval jsem podlahu u OBI a oni se nevyjádřili do 30 dnů od uplatnění reklamace. Volal jsem jim 31 den a bylo mě řečeno, že reklamaci neuznávají. Po mém dotazu ohledné lhůty 30 dnů mě odbyli, že to do 30 vyřídili (nikdo mě nekontaktoval, ani dopis nepřišel). Jaký mám použít postup abych se domohl svého práva?

Otázku poslal/a:  , 19. 11. 2012 9:55

Na otázku odpovídá:

Spotřebitel net, Ylona Skálová

Dobrý den,

toto je velmi problematické.

Vaše reklamace musí být podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena ve lhůtě 30 dnů. V zákoně ale není výslovně řečeno, že by Vás prodávající musel na vyřízení reklamace upozornit. V minulosti už o to byly spory a dospělo se k závěru, že když už prodávající kupujícího nechce vyzývat k vyzvednutí si opraveného, případně vyměněného zboží, měl by jej alespoň dopředu upozornit, co se stane, pokud se nebude sám preventivně zajímat, zda už je reklamace vyřízena. Reklamace se totiž považuje za vyřízenou, i když je zboží 30. den k dispozici v prodejně.

To znamená, že si můžete stěžovat, že Vás prodávající alespoň neupozornil na to, že Vás upozorňovat nebude, ale je otázka, co tím získáte. Dokázání toho, zda byla reklamace vyřízena 30. nebo až 31. den, je velice ošidné.

Na zamítnutí reklamace můžete reagovat (v případě, že jste přesvědčen o oprávněnosti reklamace a odůvodnění prodejce se Vám zda nepřesvědčivé) tím, že si necháte zpracovat znalecký posudek. Seznam znalců naleznete zde: http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm . Znalecký posudek budete muset zaplatit, ale jednak tím získáte jednoznačný důkaz a navíc budete mít zpětně právo žádat proplacení všech nákladů v souvislosti s reklamací (tedy i náklady posudku) podle § 598 občanského zákoníku. Znalecký posudek je možné použít i v případně soudního řízení. Snad by ale mělo pomoci už to, že prodejce upozorníte, že znáte dobře svá práva a že máte v plánu oslovit znalce.

Další možností je reklamaci opakovat - to můžete dělat kolikrát chcete. Známe případy, že spotřebitelé reklamaci opakovali a byla jim uznána, protože prodejci ukázali, že se nevzdají a znají dobře svá práva. Při další reklamaci už si můžete dát pozor na sledování 30tidenní lhůty a pokud by společnost nevyřídila Váš požadavek v zákonné lhůtě, můžete odstoupit od smlouvy a stěžovat si u ČOI (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Věřím, že tak známá společnost jako OBI nebude chtít kazit svou reputaci a vyjde Vám vstříc.
--

S pozdravem/ With kind regards

Kristýna Opletalová
Právní poradce
Sdružení - spotrebitel.net

Bělehradská 118, 120 00 Praha 2

19. 11. 2012 14:44

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

18. 10. 2011 | Tomáš Prouza | 9 komentářů

Odpouštět se má. Platí to i pro dluhy?

Ať už to přiznáme rádi, nebo bychom to naopak nejraději popřeli, základem naší civilizace je křesťanská ochota odpouštět. Škoda, že na to zapomínáme, když jde o hloupé dluhy a obírání těch, kteří neměli v životě štěstí.

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

7. 10. 2011 | Ondřej Tůma | 18 komentářů

Očima expertů: Pomohlo by stanovení maximální výše RPSN v boji proti lichvářům?

Některé spotřebitelské úvěry připomínají spíše lichvu. Pomohlo by, kdyby stát u půjček stanovil maximální hranici roční procentní sazby nákladů (RPSN)? Zeptali jsme se právníka Tomáše Sokola, ekonomů Lubomíra Lízala a Petra Macha, podnikatele Tomia Okamury a dalších osobností.

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

2. 10. 2011 | Petr Kučera

Plaťte dál. Banky chtějí poplatek v Německu nezákonný

Banky působící v České republice zatím nebudou rušit poplatek za vedení úvěrového účtu, který nejvyšší německý civilní soud prohlásil za protizákonný, a tudíž neplatný. O zlomovém verdiktu informoval on-line deník Aktuálně.cz v pátek.

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

30. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 16 komentářů

Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit

Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

26. 8. 2011 | Ondřej Tůma | 8 komentářů

Očima expertů: Strašák finanční negramotnosti

Co si myslí ekonomové Petr Mach, Aleš Michl, Ilona Švihlíková, podnikatel Tomio Okamura a další odborníci o finanční gramotnosti Čechů? Měla by se na výchově ke zodpovědnému přístupu k financím podílet více škola?

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

23. 8. 2011 | Tomáš Prouza | 16 komentářů

Zlatá horečka stoupá: čas na aspirin a studený obklad

Kdo nemá doma cihličku zlata, jako by vůbec nebyl. Aspoň takový dojem vytváří většina českých médií – a pomáhají tak vytvářet horečku, na které vydělají jen překupníci.

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

4. 8. 2011 | Petra Dlouhá | 12 komentářů

Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!

Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

18. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 4 komentáře

Tomáš Prouza: ČNB? Česká národní bezzubá!

Je hezké, že v ČNB existuje odbor ochrany spotřebitele. Jen je škoda, že je v podstatě neviditelný a nikdo neví, k čemu vlastně je. Prostoru pro aktivitu má přitom víc než dost.

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

14. 7. 2011 | Tomáš Prouza, Klára Król | 2 komentáře

Novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích: pro a proti

Pozdvižení vzbudil ministerský návrh novely zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a samostatných likvidátorech pojistných událostí. Odbornou veřejnost rozdělil na dva tábory. Přinášíme názory pro i proti. Jak se na novelu dívá Klára Król z ministerstva financí a jak Tomáš Prouza z Partners?

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

12. 7. 2011 | Klára Šponerová | 2 komentáře

Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?

Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?

Kdo se bojí finančního arbitra?

12. 7. 2011 | Tomáš Prouza | 1 komentářů

Kdo se bojí finančního arbitra?

Od července posílily pravomocí finančního arbitra. Nově bude rozhodovat i spory klientů s investičními společnostmi a zastání se konečně dočkají také klienti pochybných úvěrových firem. Jen škoda, že ministerstvo financí opět zůstalo na půli cesty – chránit potřebují i klienti jiných institucí.

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

21. 6. 2011 | František Mašek | 9 komentářů

Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!

Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

19. 6. 2011 | Karel Toman | 3 komentáře

Zdraží vám proud, ukončíte smlouvu. Vaše práva posílí

Postavení zákazníků výrazně posílí v situacích, které s sebou přinesla liberalizace trhu s energiemi s tvrdým a občas i nefér bojem dodavatelů o klienty. Dodavatelé energií budou mít například nově povinnost lidem doručit změny cen a tarifů, čímž pro zákazníka automaticky vznikne právo od smlouvy odstoupit.

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

31. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz

24. 5. 2011 | Ondřej Tůma | 29 komentářů

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz

Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.

Partner sekce

Spotřebitel net

Spotřebitel net

Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2

Za poradnu odpovídají:

Ylona Skálová

Marie Vrábelová

http://www.spotrebitel.net

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services