Postup při nedodržení reklamace do 30 dnů

Dobrý den, reklamoval jsem podlahu u OBI a oni se nevyjádřili do 30 dnů od uplatnění reklamace. Volal jsem jim 31 den a bylo mě řečeno, že reklamaci neuznávají. Po mém dotazu ohledné lhůty 30 dnů mě odbyli, že to do 30 vyřídili (nikdo mě nekontaktoval, ani dopis nepřišel). Jaký mám použít postup abych se domohl svého práva?

Otázku poslal/a:  , 19. 11. 2012 9:55

Na otázku odpovídá:

Spotřebitel net, Ylona Skálová

Dobrý den,

toto je velmi problematické.

Vaše reklamace musí být podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena ve lhůtě 30 dnů. V zákoně ale není výslovně řečeno, že by Vás prodávající musel na vyřízení reklamace upozornit. V minulosti už o to byly spory a dospělo se k závěru, že když už prodávající kupujícího nechce vyzývat k vyzvednutí si opraveného, případně vyměněného zboží, měl by jej alespoň dopředu upozornit, co se stane, pokud se nebude sám preventivně zajímat, zda už je reklamace vyřízena. Reklamace se totiž považuje za vyřízenou, i když je zboží 30. den k dispozici v prodejně.

To znamená, že si můžete stěžovat, že Vás prodávající alespoň neupozornil na to, že Vás upozorňovat nebude, ale je otázka, co tím získáte. Dokázání toho, zda byla reklamace vyřízena 30. nebo až 31. den, je velice ošidné.

Na zamítnutí reklamace můžete reagovat (v případě, že jste přesvědčen o oprávněnosti reklamace a odůvodnění prodejce se Vám zda nepřesvědčivé) tím, že si necháte zpracovat znalecký posudek. Seznam znalců naleznete zde: http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm . Znalecký posudek budete muset zaplatit, ale jednak tím získáte jednoznačný důkaz a navíc budete mít zpětně právo žádat proplacení všech nákladů v souvislosti s reklamací (tedy i náklady posudku) podle § 598 občanského zákoníku. Znalecký posudek je možné použít i v případně soudního řízení. Snad by ale mělo pomoci už to, že prodejce upozorníte, že znáte dobře svá práva a že máte v plánu oslovit znalce.

Další možností je reklamaci opakovat - to můžete dělat kolikrát chcete. Známe případy, že spotřebitelé reklamaci opakovali a byla jim uznána, protože prodejci ukázali, že se nevzdají a znají dobře svá práva. Při další reklamaci už si můžete dát pozor na sledování 30tidenní lhůty a pokud by společnost nevyřídila Váš požadavek v zákonné lhůtě, můžete odstoupit od smlouvy a stěžovat si u ČOI (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Věřím, že tak známá společnost jako OBI nebude chtít kazit svou reputaci a vyjde Vám vstříc.
--

S pozdravem/ With kind regards

Kristýna Opletalová
Právní poradce
Sdružení - spotrebitel.net

Bělehradská 118, 120 00 Praha 2

19. 11. 2012 14:44

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

14. 1. 2003 | Jasna Sýkorová | 3 komentáře

Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu

Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.

Účet 'skoro' zadarmo

12. 9. 2002 | Petr Vykoukal | 18 komentářů

Účet 'skoro' zadarmo

Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.

Lampárna: zaplatím to kartou?

25. 7. 2002 | redakce Peníze.CZ | 29 komentářů

Lampárna: zaplatím to kartou?

Banky zdražují poplatky za výběr hotovosti z bankomatu a nutí klienty k placení kartou. Lze ale na všech obchodních místech s vyznačeným logem akceptace příslušných bankovních karet opravdu bez problémů zaplatit? Z vlastní zkušenosti vím, že určitě ne.

Problematické Tricky Českého Telecomu

15. 6. 2002 | Michal Hazi | 3 komentáře

Problematické Tricky Českého Telecomu

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.

Prodloužení záruční doby se blíží

29. 5. 2002 | Stanislav Andrejs | 30 komentářů

Prodloužení záruční doby se blíží

Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

19. 12. 2001 | Petr Vykoukal | 15 komentářů

Přímé bankovnictví ztrácí lesk

Přímé bankovnictví, které ještě před dvěma lety představovalo pro banku konkurenční výhodu, se dnes stává nutností. Každý peněžní ústav, který si chce udržet a dále rozvíjet svůj tržní podíl, musí svým klientům nabídnout alespoň jednu možnost přímé komunikace.

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

22. 11. 2001 | redakce Peníze.CZ | 44 komentářů

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

15. 11. 2001 | Lucie Šťastná | 30 komentářů

Je ochrana karet eBanky skutečně lepší?

V reakci na podvody s padělanými kartami vymysleli v eBance dva způsoby, jak se proti zneužití své karty bránit. Bohužel jsou však spojeny s nemalými dodatečnými náklady či s výrazným nepohodlím.

Internet na stojáka

19. 10. 2001 | Jindřich Hlaváč | 3 komentáře

Internet na stojáka

Minulý týden byl v tuzemsku umístěn první veřejný automat pro přístup k internetu. Stojí v informačním středisku na Pražském hradě. Přesvědčil jsem se, že to ale s internetem v ulicích nebude snadné.

Jak na České dráhy

27. 8. 2001 | Jindřich Hlaváč | 16 komentářů

Jak na České dráhy

Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.

Přišli jste o peníze? Co s tím?

8. 8. 2001 | Lucie Šťastná | 25 komentářů

Přišli jste o peníze? Co s tím?

Podle informací na výpisu z účtu došlo k výraznému a nečekanému úbytku peněz na vašem kontě. Při podrobnější kontrole zjistíte, že tuto situaci spáchala Vaše vlastní karta. Jak se to mohlo stát? Kde může být problém a co máte dělat, se vám pokusíme vysvětlit v dalším díle našeho seriálu o kartách.

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

28. 5. 2001 | Michal Hazi | 5 komentářů

Sedm pohledů pro Peníze... Michala Haziho

Určit největší událost minulého týdne tentokrát představuje mimořádně obtížný úkol. Krach investiční společnosti Private Investors a události kolem těžko mohou vytlačit volbu předsedy KDU-ČSL či volbu Rady České televize a naopak. Zkusme si tedy ty nejdůležitější události zrekapitulovat.

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

20. 2. 2001 | Tomáš Janča | 18 komentářů

Je česká ekonomika dostatečně svobodná?

Při prvním pohledu na Index ekonomické svobody je jasné, že se Česká republika nenachází a v devadesátých letech nikdy nenacházela ve stadiu spálené země, jak nám tvrdil jeden lidový exprognostik. Druhý a mnohem pozornější pohled nám však prozrazuje, že od roku 1995 naše ekonomika více či méně přešlapuje stále na jednom místě, což je tvrzení, které by zase mohlo namíchnout jiného exprognostika.

Stránka 24/24

24

Následující

Partner sekce

Spotřebitel net

Spotřebitel net

Posláním sdružení je ochrana práv spotřebitelů. Poskytujeme široké spotřebitelské veřejnosti nepřetržité poradenství s důrazem na jeho všeobecnou dostupnost. Nabízíme osobní konzultace spotřebitelských problémů, pohotovou komunikaci po telefonu a v akutních případech i právní podporu. Obecné informace a návody najdete také na našem internetovém serveru www.spotrebitel.net, kde sledujeme vybrané segmenty českého trhu s ohledem na bezpečnost potravin a výrobků. Na případné nedostatky spotřebitele upozorňujeme. Kromě výše uvedeného také realizujeme debaty a semináře po celé České republice s cílem vybavit spotřebitele dostatkem znalostí a dovedností, které by mu umožnily předcházet případným problémům. Spolupracujeme jak se školami, tak i s dalšími nestátními neziskovými organizacemi. Kontakty: web: www.spotrebitel.net mail: spotrebitel@spotrebitel.net pevná linka: 222 516 521 poradenská linka. 775 476 080 výkonná ředitelka: 222 516 521 (603 791 093) redaktorka webu: 222 516 521 odborní právní poradci: 775 476 080 Sídlo: Bělehradská 118, 120 00 Praha 2 Poradna: Karlovo náměstí 5, 120 00 Praha 2

Za poradnu odpovídají:

Ylona Skálová

Marie Vrábelová

http://www.spotrebitel.net

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services