O chvilinku
10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Zakoupila jsem přes internet použitý kočárek včetně bohatého příslušenství, které inzerent uváděl v popisu a které bylo i nafoceno. Kočárek mi byl zaslán na dobírku. Po rozbalení jsem však zjistila, že chybí právě ono důležité a drahé příslušenství. Okamžitě jsem prodejce zkontaktovala, prý zapomněl a obratem zašle i chybějící součástí.. Vzhledem k tomu, že kočárek i vykazoval vady, které nebyly uvedeny, domluvili jsme se ještě s prodejcem na slevě ze zaplacené ceny. Balík s příslušenstvím jsem obdržela až po dlouhých 2 týdnech, a to po neustálých emailech. Chvilku to i vypadalo, že balík nepošle vůbec.Balík sice dorazil, ale po rozbalení jsem opět zjistila, že ještě polovina toho chybí. I když jsem několikrát v emailové komunikaci zopakovala, a konkrétně vypsala, co vše chybí. Opět jsem prodejce kontaktovala, ale ten již nereaguje. Je nějaká obrana??? Když pošlu kočárek nazpět na adresu, samozřejmě na dobírku, balík jistě nepřevezme a vrátí se mi nazpět. Je nějaká opora v zákoně? Jak se bránit? Chci dostat kompletně vše, co jsem si objednala a zaplatila, včetně dohodnuté slevy. K dispozici mám pouze emailovou komunikaci. Moc děkuji za radu.
Otázku poslal/a: anonymní uživatel, 14. 2. 2013 15:31
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití elektronické poradny časopisu dTest na Peníze.cz. Pokud prodejce kočárku nejednal v rámci své podnikatelské činnosti, bude se jednat o tzv. prodej mezi občany. Pro reklamace tady platí odlišná pravidla než ve vztahu spotřebitel vs. podnikatel. Práva z odpovědnosti za vady, resp. reklamaci je potřeba uplatnit bez zbytečného odkladu, maximálně do 6 měsíců, jinak zaniknou. To jste pravděpodobně udělala. Můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny na základě § 597 odst. 1 občanského zákoníku, kdyby šlo o vadu na kterou prodejce neupozornil předem. Doporučujeme proto se domáhat splnění prodejce na základě kupní smlouvy (dodání celého předmětu koupě, kočárku i s příslušenstvím), k čemuž je povinen. Pokud by prodejce jednal jako podnikatel, máte nárok na odstoupení od smlouvy podle § 616 odst. 3 občanského zákoníku. Doporučujeme to učinit písemně a doporučeně. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne časopis dTest
21. 2. 2013 23:49
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více