O chvilinku
10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
vrácení přístrojů operátora - ukončil jsem smlouvu s pražským operátorem a mám mu vrátit jeho zařízení (modem, telefon) na adresu jeho distribučního skladu v nymburce v souladu s podmínkami smlouvy. Operátor však požaduje, abych mu přístroje zaslal poštou s tím, že není na osobní převzetí na této nymburské adrese vybaven. Ve smlouvě však nic o povinnosti zaslat poštou není a není uveden způsob předání. Já mu chci přístroje předat v nymburce osobně, protože to mám cestou za známými a nechce se mi balit každý přístroj zvlášt, vypisovat lístky a čekat frontu na poště. Mám právo operátorovi předat přístroje osobně na adrese uvedené ve smlouvě ve standardní denní době, a to i když na uvedeném místě nebude přítomen osobně pracovník firmy čili budu je možná muset přehodit přes plot? Předmětný odstavec smlouvy je níže: 7.4. Vrácení Přijímacího zařízení Do 7 dnů po ukončení Smlouvy je nutné, abyste nám vrátil(a) pronajaté Přijímací zařízení, a to na adresu našeho distribučního skladu: UPC Česká republika, s.r.o., Kostomlátecká 20/39, 28802 Nymburk. To platí i v případě, že ukončíte užívání jednotlivé Služby a Přijímací zařízení používáte jen pro její příjem. Aby se vracené Přijímací zaří-zení cestou k nám nepoškodilo (nebo pro případ, že se tak stane), doporučujeme Vám, abyste zásilku při odesílání pojistili dle výše smluvní pokuty pro příslušné Přijímací zařízení, která je uvedena v ceníku na www.upc.cz. Přijíma-cí zařízení se považuje za vrácené v momentě, kdy ho převezmeme v našem distribučním skladu.
Otázku poslal/a: , 24. 2. 2013 0:11
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTest na Peníze.cz. K Vašemu dotazu uvádíme následující. Splnění dluhu (soluce) má proběhnout řádně a včas (§ 559 občanského zákoníku). Charakter plnění je dán účelem smlouvy a pokud smlouva nestanoví jinak i zákonnou úpravou. Zákon neupravuje situaci, pokud se strany neshodnou na formě plnění (osobně nebo prostřednictvím doručovatele). V takovém případě je třeba vycházet z nepochybného účelu a vůle stran při uzavírání. Jelikož je ve smlouvě uvedeno, že plnění je v místě distribučního skladu, lze očekávat, že zde nebudou služby ke styku s klientelou a tedy osobní odevzdání nebude možné (např. nevpuštění do areálu na rozdíl od poštovního doručovatele). Doporučujeme splnit dluh poštou jak smlouva předpokládá. Případné osobní převzetí můžete zkusit, avšak riziko z přijetí neoprávněným zaměstnancem, odepření či jiná situace, jež může způsobit škodu, může být předmětem Vaší odpovědnosti. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
5. 3. 2013 16:19
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více