Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den.V kamenné prodejně kočárků jsem si koupila kočár.Po půl roce mi začaly házet kolečka s tím že jedno nedosáhlo ani na zem.Odnesla jsem ho na prodejnu k reklamaci s tím že jsme sepsali reklamační list s vadama.Po necelém měsíci mi bylo z prodejny napsáno že kočárek mám vyreklamovaný na prodejně.Šla jsem tam a při přebírání kočáru jsem zjistila že je úplně zničen v místě kde mi měnili náhradní díly.Byly tam díry od štoubováku,praskliny plastu.Kočárek jsem z tohoto důvodu nepřevzala nechala jsem ho opět reklamovat.V papíru ze servisu mi bylo napsáno že oprava nebyla provedena v rámci reklamačního řízení a po dotazu paní v obchodě proč mi kočár opravovali když reklamaci neuznali mi bylo zděleno že mi kočárek opravili v rámci dobrých vztahů se servisem.Kočár je poničen,nevím jak postupovat dál pokud mi kočár nebude opraven.Paní která kočár přebírala sama řekla že kočárek jsem tam dávala ve výborném stavu jako bych s ním ani nejezdila.Takže reklamace neuznaná,kočár i přesto opravován a poničen.Pan ze servisu se prý na to koukne s tím že sám rozhodne jak to bude řešit.Prý se může stát že mi kočár dá do původního stavu ale to podle mě již nejde vymlátili mi tam nýty co tam byly.Prosím jak mám postupovat dál.Děkuji
Otázku poslal/a: Petra Coufalová, 24. 2. 2013 14:34
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTest na Peníze.cz. V tomto případě se jedná o disimulaci právního úkonu, což znamená, že provedením opravy při zamítnutí reklamaci byla reklamace uznána. K opravě z Vaší strany nebyl dán souhlas a Vy teď nemáte možnost posoudit vady u soudního znalce, jelikož reklamovaná vada byla bez souhlasu opravena. Tuto situaci vyjádřete v reklamačním protokolu a navíc upozorněte, že prodávající převzal výrobek v lepším stavu, než ho odevzdal. Uplatněte žádost o náhradu škody u převzaté věci, pokud by se věc kladně nevyřídila v dalším probíhajícím reklamačním řízení. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku časopisu dTest na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne časopis dTest
25. 2. 2013 12:16
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více