Reklamace notebooku
Dobrý den,
chtěl by Vás poprosit o radu, při reklamaci Notebooku. Den 15. 4. 2011 jsem si v prodejně Electroworld zakoupil notebook, za cca 25 000 Kč. Bohužel netrvalo dlouho a na zařízení se začaly projevovat závady. Proto jsem ho 8. 2. 2012 zanesl na prodejnu a reklamoval jej. Reklamace byla uznána a došlo k výměně pevného disku a DVD mechaniky. Notebook chvilku fungoval bez problému, ale následně se začaly projevovat další a další závady, hlášky oprav systému až se v podstatě nedal spustit operační systém. Proto jsem ho za pár dní donesl znovu na prodejnu a znovu ho reklamoval. Ze servisu se vrátilo vyjádření, že byl počítač politý, a že nefunkční a zasažené součásti je potřeba uhradit mimo záruku. Bohužel jsem počítač v té době nepoužíval sám, a proto jsem nemohl vyvrátit, že se něco takového stalo (přesto, že si nejsem něčeho takového vědom). Tak mi nezbývalo, než součásti uhradit (ne všechny, protože v seznamu byli věci, které nemají, dle mého, vliv na chod počítače, jako je kryt LCD a podobné, u kterých jsem s výměnou nesouhlasil). Tedy došlo k výměně základní desky a klávesnice na mé náklady a již podruhé byl vyměněn pevný disk, který byl uznán v rámci reklamace. Dnes se na notebooku projevují další závady, (ventilátor, změny nastavení, výrazné zpomalení, zasekávání, atd.) Mám podezření na závadu pevného disku. Mám ještě právo na reklamaci, jakožto celku přes obchod Electroworld, nebo pouze měněných dílů? Popřípadě mám právo na odstoupení od kupní smlouvy pokad se skutečně bude jednat o závadu pevného disku (tedy již třetí)? Předem moc děkuji za pomoc.
Otázku poslal/a: , 27. 2. 2013 21:57
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTest na penize.cz. V rámci § 620 odst. 1 občanského zákoníku je notebook pořád v záruční lhůtě, proto jej samozřejmě reklamovat můžete. Při výměně části výrobku začíná pro tuto část běžet nová záruční doba dle § 627 odst. 2 občanského zákoníku.
V rámci odstoupení od smlouvy musíte mít třikrát uznanou stejnou závadu. Vzhledem k tomu, že druhá reklamace nebyla uznána z důvodu polití, patrně Vám nebude nárok na odstoupení od smlouvy přiznán.
Doporučujeme Vám vzhledem k tomu, že neuplynula záruční lhůta zboží znovu reklamovat a žádat jako způsob vyřízení reklamace výměnu zboží dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
11. 3. 2013 22:03