Euro dříve či později?
23. 10. 2006 | Tomáš Prouza | 67 komentářů
Otázka, kterou si klade spousta lidí. Posun o rok či o dva není nijak kritický, důležitý ale je dostatek času na přípravu – a ochota rozptýlit fámy, které zavádění eura provázejí.
Dobrý den, mám dotaz. Reklamuji notebook už potřetí kvůli stejné závadě (přehřívání). Když jsem notebook předal prodejci v obchodě, řekl jsem mu, že je to třetí reklamace na stejnou závadu, ale neřekl jsem, že chci vrátit peníze. Dnes mi volali, že notebook je opravený a že si ho mohu přijet vyzvednout. Po menším roztržce, kdy jsem řekl, že chci vrátit peníze, mi bylo řečeno, že pokud jsem nepožádal o vrácení peněz při předávání zboží, nejsou nyní povinni mi peníze vrátit, i když se jedná o reklamaci na stejnou závadu. Moje otázka zní, mají pravdu? A dále, jsou povinni mě informovat o způsobu reklamace a já rozhodnu, jestli na něj přistoupím, nebo nemusí mě informovat a automaticky to mohou opravit, i když já to třeba nechci. Je možné jim teď říct, že nepřistupuji na způsob reklamace a že chci reklamovat znovu a vrátit peníze? Děkuji moc za odpověď. S pozdravem T. Koukal.
Otázku poslal/a: , 15. 3. 2013 16:58
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny časopisu dTest na penize.cz. Při uplatnění třetí stejné vady, máte právo vznést nárok na odstoupení do smlouvy. Tento nárok musí být obsahem reklamačního protokolu. Pokud si nárok nezvolíte, prodejce zboží automaticky opraví, pokud je to možné. Prodejce má povinnost Vás informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobku. Pokud nebyla splněna tato informační povinnost, vystavuje se prodejce možnosti uložení pokuty ze strany České obchodní inspekce. Na druhou stranu stále platí zásada, že neznalost zákona neomlouvá a právo přeje bdělým. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
18. 3. 2013 14:41
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více