Velké srovnání poskytovatelů půjček
8. 1. 2018 | Daniel Hůle | 4 komentáře
![Velké srovnání poskytovatelů půjček](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/329479.jpg)
Na co si dát pozor, když si půjčujete peníze? Nezisková organizace Člověk v tísni porovnala poskytovatele spotřebitelských půjček. Přečtěte si, jak se liší.
Dobrý den, prosím o radu, jak mám postupovat v případě reklamace auta v záruční lhůtě. Cca po 1,5 roce a 30 tis. km se projevila závada. Délka opravy dle servisu bude orientačně 2-3 měsíce, to mi ale nebylo sděleno písemně pouze po urgencích po telefonu. Dle mích zjištění se jedna o poruchu řídící jednotky ABS a dalších souvisejících dílů. Oprava bude dosti náročná a vyžaduje značný zásah do vozidla a z toho plynou moje obavy. Jedná se o vozidlo Kia Ceed se zárukou 7-let v pořizovací hodnotě 493 000,- Kč. Vzniká mi v tomto případě nárok na odstoupení od kupní smlouvy? Děkuji.
Otázku poslal/a: Pavol Śvorc, 14. 4. 2013 23:37
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Ze zákona je obecně dána lhůta na vyřízení reklamce 30 dní, tuto lhůtu lze však dohodou prodloužit. Podle znění Vašeho případu, jste se na ničem takovém nedohodli, pouze Vám bylo prodloužení lhůty po Vašich urgencích jednostranně oznámeno servisem. Nárok na odstoupení od smlouvy byste tedy mohl mít z důvodu nedodržení lhůty pro vyřízení reklamce podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele. Důležité je, abyste tuto záležitost řešil s prodejcem, který Vám za vady odpovídá a nikoli se servisem, který Vám peníze vrátit nemůže. Svého nároku se tedy musíte domáhat přímo po prodejci, který je odpovědný za to, jakým způsobem jeho smluvní servis reklamaci vyřizuje. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
15. 4. 2013 12:35
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
ČSOB zavede poplatek za příchozí platbu přímo na kartu
Československá obchodní banka (ČSOB) od listopadu nově zpoplatní příchozí platby přímo...více
Moneta rozšířila možnost, jak získat lepší kurz eura nebo dolaru
Online směnárna Monety nově funguje nepřetržitě, tedy v režimu 24/7. Dříve ji lidé mohli...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více