Pilíře a politiky EU
14. 4. 2004 | redakce Peníze.CZ
Dobrý den, nakoupili jsme sedačku u společnosti KIKA s.r.o. Kupní smlouva se skládala ze dvou částí: sedačka (29.990 Kč) a doprava za sedačku firmou Hradecký (2.520 Kč). Sedačka nám byla přivezena přepravní firmou v neporušeném obalu, hned po rozbalení prvního jsme viděli, že látka je poškozena - neprodleně jsme kontaktovali KIKA a byl sepsán reklamační protokol. Chtěli jsme výměnu zboží za novou či uvedení do "bezvadného stavu". Sedačku jsme vyfotili. Začala běžet reklamační lhůta, tu však KIKA nedodržela, po 30 dnech mi ani nebyli schopni sdělit, kdy by sedačka mohla být v pořádku. Nakonec mi nabídli odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Skutečně nám byl vydán dobropis a na kopii kupní smlouvy máme potvrzení, že se ruší. Sedačka byla na náklady prodejce odvezena. Jenže dobropis nám byl vydán jen na částku 29.990 Kč s argumentem prodejce, že doprava byla čerpána nezávisle. Na můj argument, že nám dodáním vadné sedačky vznikla velká škoda, prodejce nijak nereaguje. Vznikla nám tím škoda 2.520 Kč. Máme nějakou šanci, jak se dopracovat ke zbývající částce na kupní smlouvě? Děkuji Radek
Otázku poslal/a: , 19. 6. 2013 10:11
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu. Můžete využít argumentaci rozporu s kupní smlouvou, kdy se dle ustanovení § 616 odst. 4 občanského zákoníku vada považuje za existující již při převzetí věci, pokud prodejce neprokáže opak. Z toho můžeme usuzovat na skutečnost, že prodejce vědět mohl a měl, že je vada na sedačce přítomná. V návaznosti na to můžeme aplikovat ustanovení o náhradě škody, která Vám vznikla dodáním vadného zboží, a můžete se jí tedy domáhat dle ustanovení § 420 občanského zákoníku. Nárok doporučujeme uplatnit písemně. Vznikla Vám uvedená škoda v důsledku vadného plnění. Zavinění se předpokládá. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
20. 6. 2013 15:06
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více