Opětovná reklamace notebooku

Dobrý den, chci Vás požádat o Váš názor na následující situaci. Po koupi notebooku jsem ho po několik týdnech reklamoval z důvodu nadměrného chvění v oblasti touchpadu, které se přenášelo do celé klávesnice a dále pro špatné připojování k WIFI. Po 1. reklamaci, kdy došlo k výměně pevného disku, závady přetrvávaly a navíc se přidala další vada (rozmazané písmo po reinstalaci servisem). Zadal jsem 2. reklamaci (telefonicky mi bylo sděleno, že je možné, že vada nebyla uznána, ale byla objevena jiná, proto výměna disku) se stejnými problémy + rozmazané písmo – na tuto reklamaci bylo odpovězeno, že se vada neprojevila. Reklamoval jsem tedy potřetí – tady proběhla výměna sítě WLAN (kvůli chybě při připojování k WIFI). Chvění a rozmazané písmo stále přetrvávaly – reklamoval jsem počtvrté. Výsledek – závada se neprojevila. Kontaktoval jsem nadřízenou servisní linky, kde mi bylo sděleno, že právo odstoupit od smlouvy vzniká tehdy, pokud byly vykonány 3 servisní zásahy na stejnou opakující se závadu nebo 4 různých a byla mi doporučena 5. reklamace. Po této reklamaci došlo k reinstalaci původních ovladačů a ke slícování a upevnění uvolněných dílů. Nyní je chvění nižší (ale notebook používám pouze 3 dny po vrácení z reklamace), ale rozmazané písmo je stále. Nyní je doba od zakoupení cca 7,5 měsíce a de facto jsem ho ještě nemohl běžně používat. Ohledně chvění jsem notebook reklamoval 5× a 3× byla provedena oprava, ale nikde nemám uvedeno, z jakého důvodu došlo k opravám (zřejmě to nesouviselo s chvěním). Mám již nárok na odstoupení od smlouvy? Lze si za dobu, kdy bylo zařízení v opravě a nebyla reklamace zamítnuta, uplatnit náhradu nákladů za náhradní notebook, který jsem si musel zapůjčit od příbuzného? Děkuji Vám za rady. Martin

Otázku poslal/a:  , 4. 10. 2013 16:03

Na otázku odpovídá:

dTest,  Kolektiv odborníků

Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Podle § 662 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě věc řádně užívat, má právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. O opětovné vyskytnutí stejné vady se jedná tehdy, pokud se tatáž vada, která již byla dvakrát odstraňována, objeví znovu. O stejné vadě lze hovořit, pokud vada má stejné projevy ve vlastnostech věci a není podstatné, jakým způsobem byla vada odstraňována. Vy však píšete, že v reklamačním protokolu nemáte uvedeno, jak se vada projevuje na vlastnostech věci, proto bude spíše přicházet v úvahu opětovné vyskytnutí různé vady. Opětovné vyskytnutí různé vady znamená, že byly již třikrát odstraňovány různé vady a vyskytla se vada čtvrtá. Pokud se na Vašem notebooku vyskytne další vada, doporučujeme Vám notebook reklamovat. Při čtvrté reklamaci různé vady již vznikne právo od smlouvy odstoupit. Pokud nebude chtít prodejce reklamaci uznat, můžete si nechat udělat znalecký posudek od soudního znalce a s ním reklamovat notebook znovu. Seznam soudních znalců najdete na www.justice.cz. Náklady na znalecký posudek jsou náklady reklamace, a tudíž máte od prodejce nárok na jejich náhradu. Jestliže Vám z důvodu vady výrobku vznikla škoda (např. náklady na použití cizího notebooku), můžete pro prodejci náhradu škody žádat. Budete však muset prokázat existenci a výši škody. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest

8. 10. 2013 8:35

Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.


Další otázky z poradny


Související články

Související články na téma ochrana spotřebitele, reklamace, spotřebitelská poradna

Slováci jdou šmejdům po krku. Přitvrdíme taky?

14. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 6 komentářů

Slováci jdou šmejdům po krku. Přitvrdíme taky?

Slováci zasahují proti „šmejdům“! Pošťouchl je k tomu prý mimo jiné český dokument Silvie Dymákové. Schválili zákon, který může agresivním prodejcům z předváděcích akcí hodně zkomplikovat byznys. Už se však objevují první šíbři, kteří ho umějí obejít. Co si o tom myslíte? A chcete tvrdší regulaci i u nás? Dost možná budeme slovenské bratry následovat.

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

7. 11. 2013 | Petra Dlouhá | 30 komentářů

Nové zprávy z EU: konec nešetrných vysavačů, igelitek i rozmařilého splachování

Brusel si „na nás“ brousí zuby. Začněte brousit nože! Debata o zákazech, které mají na naši hlavu z Evropské unie dopadnout, ožívá novou silou. Češi prskají a mluví o šíleném diktátu, někteří Němci rovnou o zakazovací vzteklině. Nakonec to však vypadá, že se – jako obvykle – žádné drama nekoná. Přečtěte si, oč už nás Unie „připravila“ a oč nás ještě „připraví“. Ruku na srdce: co z toho opravdu postrádáte? Můžete o tom hlasovat.

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

2. 9. 2013 | Richard Gürlich

Nový občanský zákoník: spotřebitelské smlouvy a závazky

V dalším pokračování seriálu o novinkách, které by měl od prvního ledna přinést nový občanský zákoník, se věnujeme spotřebitelským smlouvám, závazkům a jejich plnění.

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

19. 8. 2013 | Petra Dlouhá | 13 komentářů

Průlom v kauze Finpomoc: část poškozených má šanci na záchranu!

Půjčili si od Finpomoci patnáct tisíc, zaplatili až čtyřikrát tolik. Nechali se legálně sedřít z kůže. Když dluh doplatili, prodala firma bianco směnky, které podepsali spolu se smlouvou o úvěru, a museli platit znovu! Po letech se podařilo dosáhnout průlomu: soudy začínají směnečné platební rozkazy rušit. Část poškozených má šanci se ze spárů Finpomoci konečně dostat.

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

4. 8. 2013 | ČTK, Jiří Hovorka | 52 komentářů

Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli

Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

19. 6. 2013 | Ondřej Tůma | 7 komentářů

HromadnéŽaloby.cz půjdou po krku vykukům. UPC první na řadě!

Právě dnes představil právník Petr Němec, kterého známe jako bojovníka proti poplatkům za vedení úvěrového účtu, svůj nový projekt. Tentokrát bude na svém webu sjednocovat poškozené spotřebitele k hromadným žalobám. První žaloby budou směřovat proti firmám UPC, BezReklamky a Český inkasní kapitál.

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

10. 6. 2013 | Michal Kašpárek | 76 komentářů

Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek

Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

2. 5. 2013 | Petra Dlouhá | 59 komentářů

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

30. 4. 2013 | Petra Dlouhá | 21 komentářů

Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?

Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

25. 4. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Problém se šmejdy. Recenze dokumentu o předváděčkách

Filmový dokument není kovbojka: neměl by proti sobě stavět klaďáky a záporáky ani předpokládat, že k nastolení pořádku stačí jediný šerifův výstřel. Hrncáková odysea Šmejdi se bohužel dopouští obojího.

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

14. 4. 2013 | Jiří Hovorka | 7 komentářů

Jak na hyeny z předváděcích akcí? Právník radí

V těchto dnech má premiéru celovečerní dokumentární film Silvie Dymákové a Romany Mazalové s názvem Šmejdi. Zachycuje fenomén předváděcích akcí a ukazuje, jakými hyenistickými praktikami jsou někteří lidé v Česku ochotni vydělávat peníze.

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

21. 3. 2013 | Petra Dlouhá | 25 komentářů

Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

1. 3. 2013 | Michal Kašpárek | 9 komentářů

Koninový skandál: cena za to, že nechcete vidět krev

Ponaučením z koninového skandálu ať je to, že cool obchody a jídelny odlišuje od ušmudlaných bister a pofiderních náleven mnohdy jen lepší marketing. Regály můžou mít vycíděné a štít naleštěný, ale řetězec dodávek skryje špínu tam i tam.

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

24. 2. 2013 | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 7 komentářů

Pozor při nákupu. Tyto e-shopy dostaly nejvyšší pokuty

Pokutu ve výši alespoň 20 tisíc korun vloni udělila Česká obchodní inspekce 44 provozovatelům internetových obchodů.

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

10. 2. 2013 | Jiří Hovorka | 12 komentářů

Banky, třeste se. Do boje s poplatky jde elitní právník

Banky mají dalšího silného protivníka v boji o poplatek za vedení úvěrového účtu. Služba PoplatkyZpět.cz slibuje, že jej od bank vymůže a lidé za to nebudou nic platit – provozující společnost si své náklady chce nechat zaplatit přímo od bank.

Partner sekce

dTest

dTest

Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220

Za poradnu odpovídá:

 Kolektiv odborníků

http://www.dtest.cz/

Partnerem poradny od: 28.11.2012

Aktuální články

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji

Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada

Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat

Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Partners Financial Services