Opětovná reklamace notebooku
Dobrý den,
chci Vás požádat o Váš názor na následující situaci.
Po koupi notebooku jsem ho po několik týdnech reklamoval z důvodu nadměrného chvění v oblasti touchpadu, které se přenášelo do celé klávesnice a dále pro špatné připojování k WIFI. Po 1. reklamaci, kdy došlo k výměně pevného disku, závady přetrvávaly a navíc se přidala další vada (rozmazané písmo po reinstalaci servisem). Zadal jsem 2. reklamaci (telefonicky mi bylo sděleno, že je možné, že vada nebyla uznána, ale byla objevena jiná, proto výměna disku) se stejnými problémy + rozmazané písmo – na tuto reklamaci bylo odpovězeno, že se vada neprojevila. Reklamoval jsem tedy potřetí – tady proběhla výměna sítě WLAN (kvůli chybě při připojování k WIFI). Chvění a rozmazané písmo stále přetrvávaly – reklamoval jsem počtvrté. Výsledek – závada se neprojevila. Kontaktoval jsem nadřízenou servisní linky, kde mi bylo sděleno, že právo odstoupit od smlouvy vzniká tehdy, pokud byly vykonány 3 servisní zásahy na stejnou opakující se závadu nebo 4 různých a byla mi doporučena 5. reklamace. Po této reklamaci došlo k reinstalaci původních ovladačů a ke slícování a upevnění uvolněných dílů. Nyní je chvění nižší (ale notebook používám pouze 3 dny po vrácení z reklamace), ale rozmazané písmo je stále. Nyní je doba od zakoupení cca 7,5 měsíce a de facto jsem ho ještě nemohl běžně používat.
Ohledně chvění jsem notebook reklamoval 5× a 3× byla provedena oprava, ale nikde nemám uvedeno, z jakého důvodu došlo k opravám (zřejmě to nesouviselo s chvěním). Mám již nárok na odstoupení od smlouvy? Lze si za dobu, kdy bylo zařízení v opravě a nebyla reklamace zamítnuta, uplatnit náhradu nákladů za náhradní notebook, který jsem si musel zapůjčit od příbuzného?
Děkuji Vám za rady.
Martin
Otázku poslal/a: , 4. 10. 2013 16:03
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Podle § 662 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě věc řádně užívat, má právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. O opětovné vyskytnutí stejné vady se jedná tehdy, pokud se tatáž vada, která již byla dvakrát odstraňována, objeví znovu. O stejné vadě lze hovořit, pokud vada má stejné projevy ve vlastnostech věci a není podstatné, jakým způsobem byla vada odstraňována. Vy však píšete, že v reklamačním protokolu nemáte uvedeno, jak se vada projevuje na vlastnostech věci, proto bude spíše přicházet v úvahu opětovné vyskytnutí různé vady. Opětovné vyskytnutí různé vady znamená, že byly již třikrát odstraňovány různé vady a vyskytla se vada čtvrtá. Pokud se na Vašem notebooku vyskytne další vada, doporučujeme Vám notebook reklamovat. Při čtvrté reklamaci různé vady již vznikne právo od smlouvy odstoupit. Pokud nebude chtít prodejce reklamaci uznat, můžete si nechat udělat znalecký posudek od soudního znalce a s ním reklamovat notebook znovu. Seznam soudních znalců najdete na www.justice.cz. Náklady na znalecký posudek jsou náklady reklamace, a tudíž máte od prodejce nárok na jejich náhradu. Jestliže Vám z důvodu vady výrobku vznikla škoda (např. náklady na použití cizího notebooku), můžete pro prodejci náhradu škody žádat. Budete však muset prokázat existenci a výši škody. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
8. 10. 2013 8:35