O chvilinku
10. 8. 2014 | redakce Peníze.CZ
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Dobrý den, dostala jsem k narozeninám od manžela telefon, koupený od Alza.cz. Po 3 dnech přestal fungovat mikrofon, fungoval pouze při hlasitém odposlechu. Po několika dnech jsem si řekla, že to přeci nejde takto telefon používat. Dle reklamačního řádu jsem pro rychlejší vyřízení telefon poslala s průvodní zprávou na reklamační oddělení. Po týdnu mi napsali spíše neúplnou zprávu, volala jsem operátorovi, který mi řekl, že se nic neděje a reklamace se řeší, nicméně telefon je poničený. Což jsem samozřejmě negovala. Každý týden mi chodily informace, že se reklamace řeší a že to asi nestihnou do 30 dnů... 29. den od odeslání mi napsali, že reklamaci zamítají. Telefon mi zaslali zpět, ale na špatnou adresu, přinesla mi ho vzdálená sousedka. Telefon jsem neotevřený poslala zpět s informací o odstoupení od kupní smlouvy v 6 měsících pro neopravitelnou vadu. Nyní i to mi zamítli. Nechtějí slyšet argumenty, že pokud jim přišel zničený přístroj, měli to řešit s poštou, že já to neudělala, a proč mi to sdělili až téměř po uplynutí lhůty 30 dnů. Co dál? Poradíte?
Otázku poslal/a: , 9. 10. 2013 2:04
Na otázku odpovídá:
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Jestliže je důvodem zamítnutí reklamace skutečnost, že telefon přišel poničený, musí to prodejce, jak říkáte, vyřešit s přepravcem. V tuto chvíli budete ovšem muset prokázat, že jste telefon na poštu předala skutečně nepoškozený, za tohoto předpokladu můžete po prodejci požadovat náhradu vzniklé škody. Co se týká zamítnuté reklamace a neodstranění Vámi vytknuté vady, vzhledem k tomu, že jste telefon reklamovala do 6-ti měsíců od koupě, jedná se o rozpor s kupní smlouvou podle § 616 občanského zákoníku. Platí zde zákonem daná fikce, že pokud se vada vyskytne takto brzy, musela být na zboží již při převzetí. Prodejce musí jedině prokázat opak (nejlépe znaleckým posudkem), jinak musí rozpor odstranit vyměněním zboží za nové nebo opravou podle toho, jaký nárok zvolíte. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
15. 10. 2013 22:38
Položte svojí vlastní otázku. Spotřebitelská poradna je vám plne k dispozíci.
Partner sekce
dTest
Jsme nezisková organizace - Občanské sdružení spotřebitelů TEST (založeno v roce 1992). Do vínku jsme si dali úkol sloužit spotřebitelům a spotřebitele chránit. A protože „spotřebitelství“ zahrnuje vlastně vše, co člověka životem provází a co k životu potřebuje, staly se naší prioritou výrobky. Právě za ně spotřebitelé vydávají nejvíce peněz a přece nikdo netouží utrácet za šmejdy, které za chvíli přestanou fungovat. Nebo si dokonce z obchodů odnášet výrobky, které mu mohou ublížit, protože se v nich skrývá nebezpečí pro zdraví či život. Když však spotřebitelé budou vědět, které výrobky jsou dobré a spolehlivé a naopak kterým se obloukem vyhnout, když budou mít k dispozici dostatek objektivních informací, dokáží s jejich pomocí ochránit sebe i svou peněženku. Od roku 1992 měsíc co měsíc publikujeme testy výrobků na stránkách časopisu dTest. A nejenom je... Pomocnou ruku podáváme i v dalších oblastech, ve kterých může spotřebitel narazit na různá úskalí a pasti. Srozumitelně přibližujeme práva kupujících (spotřebitelů) a naopak povinnosti prodávajících, radíme, jak je aplikovat v běžném životě, na co si dávat pozor při reklamacích, upozorňujeme na nové zákony, varujeme před nekalými praktikami prodávajících i před klamavou reklamou, publikujeme konkrétní příběhy ze života pro ponaučení... Jako předplatitelé dTestu máte zdarma přístup ke všem výsledkům testů jak na webových stránkách www.dtest.cz, tak v mobilní aplikaci, kterou najdete v Google Play a Apple App Store pod názvem dTest. Kontakty: Časopis dTest vydavatel Občanské sdružení spotřebitelů TEST Černomořská 419/10, 101 00, Praha 10 - Vršovice tel: +420 241 404 922, 222 767 220
Za poradnu odpovídá:
Kolektiv odborníků
Partnerem poradny od: 28.11.2012
Aktuální články
Zaručená mzda končí. Ta nejnižší ale poroste rychleji
Místo politiků bude o růstu minimální mzdy nově rozhodovat předem daný vzoreček navázaný...více
Klienti mBank přijdou o zbývající vkladomaty. Chystá se náhrada
Společnost Broker Consulting se rozhodla ukončit provoz sítě bankomatů s vkladovou funkcí....více
Chcete neplacené volno? Kolik vás bude stát a s čím je třeba počítat
Kdy vám nestačí dovolená, můžete v zaměstnání požádat o neplacené volno. Poradíme, jak...více
Interaktivní grafiky
Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank
Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více