Špatně ukončeny přikaz pro zplátky připojení internetu
Dobrý den, mám dotaz ohledně nezaplaceného zpátky internetového připojení. S firmou byla uzavřena smlouva na 2 roky. Jelikož připojení nebylo používáno, smlouvu jsem řádně v termínu podle smlouvy (3 měsíce předem) vypověděl. Po dohodě, že poslední splátka proběhne v červenci (část měsíce), jsem v dobrém úmyslu zrušil trvalý příkaz z účtu (poslední platba proběhla automaticky v červnu) a čekal jsem na poslední fakturu (která přicházela vždy elektronicky). V červenci dorazila faktura na 38 Kč, kterou jsem hned uhradil. Poté dorazila zpráva, že firma si přijde demontovat své zařízení na příjem. Na firmě jsem osobně dohodl se na termínu demontáže a položil dotaz, jestli je vše v pořádku. Bylo mi sděleno, že ano. Zařízení si firma demontovala a já vše považoval za uzavřené. Ale asi po 3 měsících dorazila obsílka od advokáta, že jsem neuhradil splátku a firma ji požaduje. Samozřejmě i s náhradou pro advokáta... A teď jsem začal pátrat, co se stalo (V tom byl neuvěřitelný problém, protože firma se chovala velice arogantně a tvrdila, že vše je můj problém – a vlastně jsem si vše musel dohledat sám). Bohužel jsem nevyužíval takzvaný zákaznický portál, kde jsou vidět všechny platby. Problém nastal v ukončení trvalého příkazu. Firma posílala faktury o měsíc dopředu. Tj. 38 Kč bylo určeno na srpen (nevšiml jsem si data na faktuře) a červencovou platbu jsem neuhradil, protože trvalý příkaz byl ukončen v červnu. Samozřejmě vím, že problém nastal na mé straně, že jsem měl dluh (to, že slečna na přepážce se mnou po dotazech na problém nekomunikovala a při předchozím dotazu, jestli je vše v pořádku, tvrdila, že ano, i když již musela v systému zjistit, že srpnová částka 38 Kč je uhrazena a na červenec tam platba není, je jiná věc). Může firma požádat o vymáhání dluhu právníka a ten si účtovat částku, která přesahovala hodnotu dluhu u firmy, aniž by se mě snažila sama nejdříve kontaktovat? Elektronická komunikace předtím probíhala normálně (faktury, nabídky), bohužel upozornění na dluh jaksi nepřišlo – i když firma tvrdila, že ji zasílá automaticky (elektronicky), tudíž musela odejít (firma má na mě kontakt jak elektronicky, tak telefonicky i adresně). Přiznávám, že jsem měl být obezřetnější, ale co je vlastně upozornění na dluh? Děkuji.
Otázku poslal/a: , 14. 10. 2013 9:03
Na otázku odpovídá:
dTest, Kolektiv odborníků
Dobrý den, děkujeme Vám za využití internetové poradny dTestu na penize.cz. Soud přizná oprávněnému pouze náhradu nákladů potřebných k účelnému uplatňování práva proti dlužníkovi. Sepsání výzvy k plnění není úkon, který by vyžadoval pomoc advokáta. Pokud společnost tedy neprokáže, že Vám již předtím zaslala elektronickou výzvu, na kterou jste nereagoval, tak se domníváme, že náklady na advokáta nebyly účelně vynaloženy a že soud by právo na jejich náhradu neměl nepřiznat. Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím poradenskou linku dTestu na telefonním čísle 299 149 009. S přáním příjemného dne dTest
29. 10. 2013 14:01