Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) zahájila ostrý provoz asistované prohlídky vozidla technikem na dálku. Klienti už díky tomu nemusejí přijet osobně při sjednání havarijního pojištění či prohlídky poškození auta.
V pilotním provozu od začátku letošního roku prověřila ČPP na dálku už stovky vozidel. „Technik společnosti Global Expert kontaktuje klienta a nabídne mu možnost videoprohlídky. V domluveném termínu klientovi zavolá, ověří si jeho přítomnost u vozidla a následně zašle prostřednictvím SMS odkaz na příslušnou internetovou stránku, díky které se propojí videohovorem,“ vysvětluje Bořek Těžký, ředitel úseku likvidací neživotního pojištění.
Technik na dálku instruuje klienta, na co přesně a z jaké vzdálenosti zaměřit mobilní telefon, aby mohl provést fotodokumentaci, včetně kontroly VINu či tachometru a výbavy vozidla. Po celou dobu videoprohlídky klient musí mít stabilní připojení k internetu. Celý proces trvá přibližně deset minut. Po uzavření internetové stránky s video prohlídkou jsou klientem povolené přístupy navráceny do původního stavu před prohlídkou.
Klienti, kteří dávají přednost klasické prohlídce, si mohou i nadále domluvit nafocení vozidla technikem.
Podobnou inovaci od letoška nabízí i Kooperativa, která je stejně jako ČPP součástí Vienna Insurance Group. Už před rokem spustila Generali Česká pojišťovna videoprohlídky jak pro likvidaci škod z autopojištění, tak pro škody z pojištění majetku. Uniqa loni přišla s videoprohlídkou v pojištění domů a domácností. Další pojišťovny nabízejí sjednání autopojištění nebo nahlášení škody přes aplikaci.
Sdílejte článek, než ho smažem