Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce oblečený ve včelařském oblečení, dostane cukr krystal bílý za sníženou cenu 14,90 koruny místo 26,90 koruny.
Akce podle Penny „odráží naši vděčnost včelám i vám, kteří se o ně staráte.“ O slevu je nutné přihlásit se na pokladně.
Množstevní limit na poskytnutí slevy na cukr je 20 kusů cukru. Jinak řečeno: na 21. cukr už stejný zákazník ve stejné prodejně slevu nedostane.
„Slevu na cukr zákazník obdrží, pokud bude mít na sobě oblečení včelaře i osoba doprovázející zákazníka. Oblečení včelaře musí mít zákazník či osoba doprovázející zákazníka na sobě (tj. nepostačí, pokud bude zákazník či osoba doprovázející zákazníka pouze držet klobouk v ruce a podobně),“ píše řetězec v podrobných pravidlech akce.
Penny upozorňuje na důležitost včel opakovaně. Před dvěma lety tento řetězec například ze svého sortimentu na jeden den vyřadil zboží, k jehož výrobě včely přispívají. Odstranil tedy nejen produkty s obsahem medu, ale i ty, na jejichž produkci se včely podílejí opylováním. Na zákazníky tak čekal pohled na regály, v nichž chyběla více než polovina zboží.
Slevové akce pro konkrétní skupiny zákazníků se v poslední době objevují na tuzemském trhu stále častěji. Cílem jsou hlavně studenti, senioři či invalidé, ale i rodiče malých dětí.
Například Tesco dává držitelům studentského průkazu ISIC na nákup desetiprocentní slevu, nakoupit si takto mohou jednou týdně a výše slevy nesmí přesáhnout 600 korun. Také musí vlastnit věrnostní kartu Clubcard a v aplikaci získat speciální kupon.
Loni v říjnu zase Lidl nabídl slevy výhradně pro seniory. Dočasně snížil ceny u potravin, které senioři nejčastěji kupují. Lidé starší 65 let si je mohli nakoupit s desetiprocentní slevou, pokud u pokladny předložili osobní průkaz s fotografií.
Obdobnou akci si letos v dubnu otestoval také Globus. Ten v rámci věrnostního programu nabídl zákazníkům nad 60 let rovněž časově omezenou akci.
Zbylé řetězce prohlašují, že si zakládají na tom, že určité skupiny zákazníků nezvýhodňují.
To ostatně tento měsíc pro web Peníze.cz v kontextu „slev jen pro někoho“ uvedlo i samo Penny. „Naší filozofií je nabízet všem našim zákazníkům bez výjimek ve všech našich prodejnách nejvýhodnější ceny na trhu, proto v Penny nejdeme a ani nechceme jít cestou zvýhodňování jedné skupiny obyvatel oproti jiné,“ řekl mluvčí Tomáš Kubík.
Pavla Adamcová
Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem