Lampárna: Nechtěná kreditní karta

Lampárna: Nechtěná kreditní karta
Do redakční Lampárny přišel dopis adresovaný primárně ombudsmanovi České spořitelny. Autor v něm protestuje proti vydání kreditní karty bez jeho souhlasu. Pomohlo mu to ale k něčemu?

V obálce, ve které je mi zasílán výpis z účtu (za tuto službu mimochodem platím), byl vložen leták s nabídkou vydání kreditní karty Visa Classic. Po přečetní letáku, který mne vybízel v případě zájmu o vyplnění dotazníku a zaslání na udanou adresu, jsem usoudil, že tento finanční produkt pro mne není zajímavý a NEVYPLNĚNÍM A NEODESLÁNÍM dotazníku jsem měl za to, že jsem České spořitelně (ČS) (profil, názory) dal dostatečně najevo, že nemám v tuto chvíli zájem o tento konkrétní produkt. Pro spravování svých financí využívám jiné spořitelní produkty ke své spokojenosti. Pokud se o své svobodné vůli rozhodnu pro jakýkoli další, obrátím se na spořitelní odborníky.

Dotýká se mě, že finanční ústav ví lépe než já, co potřebuji, a vystavil mi kreditní platební kartu. A to způsobem velmi neobvyklým (v dopise je způsob popsán jako ....jedná se o marketingovou akci, která zatím v našich podmínkách není tak zcela běžná.....).

Holá fakta o marketingové akci

Ve schránce jsem nalezl oznámení o uložení doporučeného dopisu na místní poště. Poté co jsem musel na poštu dojít a vystát frontu u okénka, jsem dostal doporučený dopis "Do vlastních rukou" od ČS. Po otevření dopisu jsem se dozvěděl, že mi byla ze strany ČS vyrobena karta Visa Classic s číslem 1209 k účtu číslo xxx a byl přidělen PIN xxx. Nabyl jsem mylného dojmu, že jedné z platebních karet Visa, jež používám, vypršela platnost a musím se, jak bylo v dopise zdůrazněno, dostavit osobně na pobočku, která vede můj účet a záležitost vyřídit. ČS v poslední době změnila otevírací dobu na svých pobočkách. Tato změna byla předmětem kritiky veřejnosti, avšak mne se moc netýkala, protože využívám další spořitelní produkt - Servis 24. Tuto službu využívám hlavně z důvodů úspory času. Vzhledem k tomu, že pracuji na opačném konci Prahy, jsem musel ve svém programu najít volný čas a jet přes celou Prahu do pobočky. Po více než dvacetiminutovém čekání, kdy jsem měl dost času si všimnout, že většina přepážek je neobsazena, jsem se od pracovnice pobočky ke svému překvapení dozvěděl, že mi byla vydána další kreditní karta a bude mi stanovena výše úvěru. Požádal jsem tedy, ať mi ukáže moji žádost o kartu. Ukázalo se, že žádná žádost neexistuje a mám se rozhodnout, zda kartu chci, nebo ji mají zrušit. Na můj další dotaz, zda dalším krokem bude zřízen hypotéční úvěr nebo stavební spoření, odpověděla pracovnice, že tedy zavolá pana vedoucího. Pan Ing. Eliáš se mi snažil vysvětlit, jak z dat, které o mně ČS vede, bylo usouzeno, že jsem váženým klientem, a proto mi byla zřízena karta. Zeptal jsem se, kým bylo usouzeno a jaké mám záruky, že mi nebude zřízen další účet nebo nebudou činěny jakékoli jiné z mé strany NEVYŽÁDANÉ kroky.

Argumentace pana vedoucího byla chabá a zjevně nechápal, co mne na celé situaci rozhořčuje, když o kartu nestojím, tak mi ji prostě nevydají a je to vyřešené. Že ztrácím čas svůj a spořitelních pracovníků vysvětlováním toho, že nechci konkrétní produkt, že kvůli tomu musím chodit na poštu, následně na pobočku, tam čekat a v závěru se dozvědět, že veškeré kroky jsou činěny z důvodu ušetření mého času, mne uvádí ve zmatek.

A nejhorší na celé této situaci je, že se jedná o marketingovou akci, která podobným způsobem zasáhne i další klienty, kteří si budou muset podobným způsobem vyřizovat své záležitosti. Možná někteří si prostě zanadávají na ztrátu času a mávnou nad tím rukou. Nicméně ve svém okolí jsem se dozvěděl o dalších podobně postižených klientech ČS a tento fakt svědčí o tom, že marketingové oddělení finančního ústavu se uchyluje ke způsobům, který býval vlastní ne příliš seriózním zásilkovým službám.

Tento způsob není úsporou času klientů a má stížnost se NETÝKÁ zasílání informací o službách banky, ale NEVYŽÁDANÝCH a NESCHVÁLENÝCH operací s mým účtem, ke kterým patří i vydávání platebních karet.

Jaké jsou vaše zkušenosti s marketingovými akcemi bank? Také vám Česká spořitelna vydala kreditní kartu? Máte podobný zážitek s jinou bankou nebo finanční institucí? Podělte se o své názory s ostatními!

Vaše názory a zkušenosti s finančními institucemi, internetovou hrou a dalšími subjekty můžete sami umisťovat do naší sekce Lampárna.

Dopis ombudsmanovi a redakci Peníze.CZ napsal Mgr. Alexej Jirout.


Při koupi přes Peníze.CZ dostanete do 16.8. k investici 1% bonus!

Navštivte svět soudobého umění

Navštivte svět soudobého umění

Letní výtvarný salon KodlContemporary představuje přední osobnosti současné umělecké scény na výstavě v Galerii KODL.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-2
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 20 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 7. 2002 11:26, Michal

Internetove bankovnictvi ZB mi zas tolik uzivatelsky privetive nepripada, ale jinak ve vsem s Vami souhlasim. ČS je zkostnately a tezkopadny kolos, v nemz dosud jeste zdaleka nepochopili, co to je klient.

Zobrazit celé vlákno

+44
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 7. 2002 19:51

Jak bylo v článku uvedeno, pan Mgr. si kreditní kartu NEOBJEDNAL proto si nemohl objednat doručení v určitou dobu DOMŮ, pane inteligentní Ing. a ještě inteligentnější Anonyme.
To jenom reakce na arogantní reakce.
Osobně se domnívám, že je jenom dobře, když jakákoliv banka tímto způsobem dá klientovi najevo, že o něm ví a zná jeho kvality. Jenom ta forma je asi trošku nešťastná.
K Č. poště není třeba nic dodávat. Zásilky vyřizují čám dál rychleji, ale v době emailu se děsím, pokud musím poštu jednou za měsíc navštívit.
Můj názor tedy zní: chválím ČS za takovou akci, ale podstatné mínus je zasílání doporučeného dopisu a vyrobení karty, pokud nemají od klienta průkazné ANO.

-9
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (20 komentářů) příspěvků.

A tohle už jste četli?

Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků

16. 7. 2024 | Petr Kučera

Nejlepší spořicí účty a termínované vklady. Nové žebříčky po snížení úroků

Banky dál snižují úročení vkladů. Kam se teď podívat, když si chcete vyšší úroky udržet co nejdéle?

Pětina Čechů nerozumí procentům, ukázal průzkum

9. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ | 3 komentáře

Pětina Čechů nerozumí procentům, ukázal průzkum

Česká bankovní asociace (ČBA) si nechává pravidelně kolem poloviny roku vyhodnocovat finanční gramotnost v zemi. Index finanční gramotnosti, jak průzkumu říkají, má vždy stejnou strukturu... celý článek

Lídr žebříčku stavebního spoření snížil úrok. Dá vám někdo víc?

4. 7. 2024 | Petr Kielar

Lídr žebříčku stavebního spoření snížil úrok. Dá vám někdo víc?

Buřinka, která dosud nabízela ze všech stavebních spořitelen nejvyšší zúročení vkladů, od července úroky snížila. Jak reagovala konkurence? Máme nový žebříček stavebního spoření.

ČNB dál snižuje sazby. Základní úrok klesl o půl bodu

27. 6. 2024 | redakce Peníze.CZ

ČNB dál snižuje sazby. Základní úrok klesl o půl bodu

Bankovní rada České národní banky na svém dnešním jednání rozhodla o snížení úrokových sazeb o dalšího 0,5 procentního bodu na 4,75 procenta počínaje 28. červnem. Je to nejníže od dubna... celý článek

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

20. 6. 2024 | Martin Vlnas

Ve spořicích účtech ještě budeme agresivní. Petr Borkovec o plánech Partners Banky

Nová Partners Banka má za sebou úspěšný start. Jak ho vidí Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners, který teď bude banku řídit společně s Markem Ditzem? Jak udělat... celý článek

Partners Financial Services