RENAULT MASTER 2.3 dCi L3H2P3: Pohledný pracant

PR článek | rubrika: PR Článek | 25. 3. 2013 | 1 komentář
Současná generace tradiční modelové řady Master působí velmi přitažlivě a kromě praktičnosti poskytuje svému uživateli na dodávku až nečekaný komfort. Renault užitkové vozy jsou již 14 let jedničkou v prodejích na evropském trhu, Master patří mezi ně a nabízí mnohé další pozitivní vlastnosti.
RENAULT MASTER 2.3 dCi L3H2P3: Pohledný pracant

Testovaný furgon patří mezi verzemi s předním pohonem k největším. Nese označení L3H2P3, jenže aby byl velikostí a hlavně rozměry nákladového prostoru zcela na vrcholu, musel by mít za písmeny samé trojky. Takto kvůli o něco málo menší výšce (1894 mm, H3/2144 mm) má nákladový prostor objem 12,5 m3 (maximum 14,1 m3). Což rozhodně není málo a dokonce i bočními dveřmi se sem dají umístit celé palety. Vzhledem k vysoké užitečné hmotnosti (1391 kg) na nich mohou být i encyklopedie na křídovém papíru.

  • Zdvihový objem: 2298 cm3
  • Největší výkon: 92 kW/125 k
    při otáčkách 3500/min
  • Max. točivý moment: 310 N.m
    při otáčkách: 1250–2500/min
  • Max. rychlost156 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: neuvádí se
  • Pohotovostní hmotnost:1970 kg
  • Užitečná hmotnost:1391 kg
  • Objem nákladového prostoru: 12,5 m3
  • Spotřeba (město/mimo/kombinace): 9,8/7,4/8,2 l/100km
  • Objem nádrže:105 l
  • Rozměry (délka/šířka/výška/rozvor): 6198/2070/2488/4332 mm
  • Pohon/převodovka: přední/manuální
  • Cena: 648 900 Kč (bez DPH)

Naloženo již máme, zpět za volant. Díky velké ploše předního skla, poměrně úzkým bočním A-sloupkům a vykrojení bočních oken je od výškově nastavitelného volantu velmi dobrý výhled jak šikmo dopředu, tak do stran. Dozadu orientaci zprostředkovaly zpětná zrcátka patřičných rozměrů a při couvání nejvíc pomáhala zpětná kamera, přičemž její displej se skrývá na zadní straně sluneční clony.  Stačí jen vyklopit… V kabině se projevila velká zkušenost Renaultu, který je evropskou jedničkou v prodeji užitkových vozů, takže tady rozhodně žádný řidič nebude trpět pocitem, že nemá kam odložit potřebné věci a papíry. Stačí si totiž připlatit symbolických 5000 korun na soubor dalších schránek a přihrádek. Pak je již snadné umístit jak nutné papíry, tak třeba i notebook na zadní část sklopného prostředního opěradla a rovněž pití do hluboké chladicí schránky nebo do vybrání ve dveřích. Nechybí přihrádky na drobnosti a i větší věci se dají skrýt do schránky pod krajním sedadlem. Prostě dost místa na všechno a ještě jsou schránky velmi prakticky rozmístěny.

Master dostává pod kapotu jen turbodiesel 2.3 dCi, ovšem ve třech výkonových stupních. V tomto případě se jeho 125 koní (prostřední verze) s šestistupňovou manuální převodobkou projevilo příjemně plynulým zátahem. Cval jeho koní, tedy hluk od motoru, proniká do kabiny opravdu velmi tlumeně, což platí i na další vnější hluk. Společně s velmi dobrým tlumením příčných nerovností to zvyšuje komfort jízdy. Velmi uspokojující se v testu ukázala i spotřeba – ve městě se dá jezdit za 10 litrů na 100 kilometrů, průměr v testu se pohyboval kolem 8,5 l/100 km. Vůz se navíc přes své vskutku značné rozměry velmi dobře ovládá, dobrý rejd usnadňuje manévrování, při němž výtečně pomáhá již zmíněná kamera. Je sice za příplatek, ale ten je pouhých 10 000 korun.

Současný master vyhlíží i pohledně, díky přední masce se svislými světlomety vypadá i relativně užší než je. Důležitější však jsou jeho praktické vlastnosti a kromě toho, že objemem i nosností plní požadavky každého uživatele, poskytuje i díky dobré výbavě dostatek pohodlí. Motor dává i přes své střídmé požadavky na naftu dostatek dynamičnosti. Třešničkou na dortu je pak záruka prosloužená na pět let nebo 200 000 kilometrů.

Více informací hledejte na www.renault.cz/uzitkove-vozy

Navštivte svět soudobého umění

Navštivte svět soudobého umění

Letní výtvarný salon KodlContemporary představuje přední osobnosti současné umělecké scény na výstavě v Galerii KODL.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 1 komentářů

A tohle už jste četli?

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

15. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je... celý článek

Jednodenní dálniční známku zavede i Slovensko. Bude levnější než u nás

11. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ

Jednodenní dálniční známku zavede i Slovensko. Bude levnější než u nás

Slovensko od srpna zavede jednodenní dálniční známku, která bude stát 5,40 eura (136 korun). Její cenu stanovila vláda, která schválila prováděcí vyhlášku k zákonu o dálniční známce.... celý článek

ERÚ letos rozdal rekordní pokuty. Tady je seznam hříšníků, kteří platí nejvíce

11. 7. 2024 | Pavla Adamcová

ERÚ letos rozdal rekordní pokuty. Tady je seznam hříšníků, kteří platí nejvíce

Energetický regulační úřad v letošním prvním pololetí udělil dodavatelům energií sankce za 12 milionů korun, nejčastěji kvůli nekalým obchodním praktikám. Ve stejném období loni... celý článek

Nový žebříček nejlepších letišť. Odkud se cestuje hladce?

11. 7. 2024 | Pavla Adamcová

Nový žebříček nejlepších letišť. Odkud se cestuje hladce?

Dovolenková sezóna je tu a s ní i aktuální žebříček nejlepších letišť z celkem 69 zemí. Sestavuje ho společnost AirHelp, která se zaměřuje na vymáhání náhrad za zpožděné lety. Kdo se... celý článek

Inflace je zpátky v cíli. Překvapivě klesla na dvě procenta

10. 7. 2024 | redakce Peníze.CZ | 2 komentáře

Inflace je zpátky v cíli. Překvapivě klesla na dvě procenta

Meziroční inflace v červnu zpomalila na dvě procenta, přitom v květnu spotřebitelské ceny rostly o 2,6 procenta. Nová čísla zveřejnil Český statistický úřad.

Partners Financial Services