Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku
19. 7. 2024 | Gabriel Pleska
![Nejkrásnější české známky. Vyhrála Libuška, projděte si první desítku](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/459272.jpg)
Vítězku ankety o nejkrásnější známku roku 2023 odhaluje už titulní obrázek. V jaké ale byla společnosti? Podívejte se na galerii.
Zdroj: Shutterstock
Česká spořitelna spolu s hlavním městem Praha spustila pomoc seniorům s finančními transakcemi. Banka v souvislosti s mimořádnými opatřeními telefonicky oslovuje klienty staršího věku, kteří nevlastní platební kartu, s nabídkou doručení bezkontaktní platební karty domů a zdarma.
Banka reaguje na zájem těchto klientů o bezkontaktní finanční operace přes novou informační linku pražského magistrátu 800 160 166, která funguje od poloviny března.
Linka slouží zejména seniorům, jimž jedno z opatření nouzového stavu nedoporučuje vycházet po dobu jeho trvání mimo svá obydlí, s výjimkou návštěvy zdravotnického zařízení za účelem zajištění nutné zdravotní péče. Ti jsou z hlediska pohybu venku nejvíce ohroženi pandemií. Klienti tak nemusí pro kartu na pobočku. Navíc jim karta umožní následné bezhotovostní platby, čímž se rovněž snižuje riziko nakažení nemocí covid-19.
Za měsíc provozu na magistrátní seniorskou linku zavolalo přes osm tisíc lidí, kteří potřebovali pomoc s dovážkou nákupu potravin, léků a hygienických potřeb až domů nebo si vyžádali psychologickou pomoc. V terénu se posléze lidem věnují dobrovolníci z Červeného kříže, skauti, lidé z komunity Život 90 a další, kteří se zaregistrují přes web Pomahamepraze.cz.
Přes 800 volajících se na seniorské lince ptalo přímo na možnosti vyřízení finančních transakcí nebo peněžních služeb, například jak si vyzvednout důchod, zaplatit složenku nebo vybrat hotovost z bankomatu. Vedení města konzultovalo možná řešení s Českou spořitelnou a dohodlo se na spolupráci.
„Už od počátku jsme měli obavu z toho, aby se senioři, kteří v mnoha případech nevyužívají služeb internetového bankovnictví a platebních karet, neocitli bez finančních prostředků. Po dotazech na infolinku jsme oslovili Českou spořitelnu, která nám vyšla vstříc a začala své klienty proaktivně oslovovat. Navíc má zdaleka nejvíce klientů v České republice, proto to pro nás byl logický krok,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí Pavel Vyhnánek.
Seniorům pomáhá také Nadace České spořitelny, a to prostřednictvím fondu rychlé reakce, který primárně slouží k rychlým intervencím do podpory učitelů a ohrožených dětí v souvislosti s koronavirovou pandemií nebo k udržení činnosti společností či krytí ztrát vzniklých propadem příjmů.
„Byť se nadace soustředí primárně na oblast školství a vzdělávání, rozhodli jsme se pomoci těm aktuálně nejohroženějším skupinám – seniorům, a to prostřednictvím organizace Život 90,” říká Jakub Mareš z Nadace České spořitelny.
Srovnávat se vyplatí
Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.
Sdílejte článek, než ho smažem