15. 2. | Kateřina Hovorková | 1 komentář
Když lidem ve stavebnictví nezaplatí jejich zaměstnavatel (subdodavatel), musí tak učinit firma o stupeň výš, případně hlavní dodavatel. Stát se novými pravidly pustil do boje s nelegálními praktikami.... více
4. 4. | Hynek Just
Po vzoru Rakouska, Německa, Nizozemska či Finska se i v Česku začíná řešit, jak zajistit chybějící tisíce dostupných nájemních bytů pro profese typu zdravotníků, policistů či učitelů. Jeden z prvních takových... více
24. 3. | redakce Peníze.CZ
Nový stavební zákon má definitivní podobu, na které se vzácně shodli vládní poslanci s opozicí. Sněmovna dnes 161 hlasy napříč stranami schválila novelu, která mění zákon prosazený v roce 2021 tehdejší... více
10. 3. | Olga Skalková
Developeři nabízejí nové byty za poloviční úrok, než na jaký Češi běžně dosáhnou v bance. Jak se jim to může vyplatit a na co je třeba si dát pozor?
8. 3. | redakce Peníze.CZ
Německý automobilový koncern Volkswagen odkládá podle listu Financial Times (FT) plány vystavět továrnu na výrobu baterií ve východní Evropě. Vybuduje ji v Severní Americe, která poskytla podniku lepší... více
22. 2. | Hynek Just
Nárůst cen nemovitostí v Česku byl za poslední tři roky nejrychlejší v Evropské unii, za posledních pět let nás předběhlo jen Maďarsko. Za posledních deset let ceny nemovitostí v Česku rostly nejrychleji... více
14. 6. | Petr Kučera | 25 komentářů
Na průměrný nový byt o rozloze 70 metrů čtverečních musí obyvatel Prahy vydělávat 17,3 roku – když nebude mít žádné jiné výdaje a neplatil by ani daně či odvody. Ukazuje to Index dostupnosti bydlení, který... více
24. 8. | Veronika Hejná | 48 komentářů
Návrh nového stavebního zákona, který by měl zrychlit a zjednodušit výstavbu v Česku, míří k poslancům. Shrnuli jsme ho v bodech.
2. 3. | Ondřej Tůma | 11 komentářů
Dosáhly již ceny nemovitostí svého dna, nebo budou i nadále klesat? Na to jsme se zeptali ekonomů a odborníků působících ve sféře realit a nemovitostí.
23. 12. | Ondřej Tůma | 4 komentáře
Jízda po některých úsecích českých dálnic je jen pro otrlé. Přesto si za tento „komfort“ budeme muset připlatit. Přečtěte si, co si o zdražování dálniční známky myslí ekonomové Jan Procházka a Petr Weigl,... více