Když se řekne | Ondřej Tůma | 25. 11. 2013 | 7 komentářů
Cestovní kanceláře svým klientům neposkytují dostatečné informace o nabízených poznávacích zájezdech. A nedokážou se ani shodnout na tom, co by vlastně standardně říkat měly. Bohužel se pak stane třeba to, že v programu najdete návštěvu pamětihodného místa – a až u pamětihodného místa se dozvíte, že vstupné není v ceně.
Co se děje | Ondřej Tůma | 22. 5. 2013 | 1 komentář
Turisté, kteří se v létě chystají k moři s aerobikem či jazykovou školou, by měli být na pozoru. Jejich zájezd totiž dost možná nebude pojištěný. Dozorující orgány si problém přehazují jako horkou bramboru.
Co se děje | Ondřej Tůma | 7. 2. 2013 | 22 komentářů
Zaplatit sto tisíc za zájezd pro celou rodinu u pojištěné cestovní kanceláře a po jejím krachu dostat zpět jen pět tisíc korun? I to je možné. Pojišťovny se přou se státem o to, kdo je za to odpovědný. Rozhodne soud.
Co se děje | Ondřej Tůma | 28. 12. 2012 | 2 komentáře
Ve včerejším článku jsme poukazovali na bolavé místo českého turistického průmyslu: na to, že spotřebitelé počítají s plným pojištěním zájezdu, avšak cestovní kanceláře dostatečně pojištěné být nemusí. Cestovní kanceláře a ministerstvo pro místní rozvoj tvrdí, že odpovědnost je plně na pojišťovnách, pojišťovny viní cestovky. Ve sporu přituhuje.
Co se děje | Ondřej Tůma | 27. 12. 2012 | 2 komentáře
Pro klienty je to jasné: na dovolenou jedině s cestovkou, která je pojištěná. Jenže – nikdy nevíte, jak a na co pojištěná opravdu je. Dochází tak k tomu, že pojišťovny odmítnou platit, že svůj limit už splnily. Asociace cestovek a ministerstvo pro místní rozvoj říkají, že pojišťovna má platit za každých okolností – ostatně prý má nástroje, jak si zjistit, co dělá ta která cestovka, se kterou uzavírá smlouvu... A klienti? Ať radši sedí doma.
Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů
Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.
Co se děje | Ondřej Tůma | 16. 5. 2012 | 3 komentáře
Turistům loni zkrachovala cestovní kancelář a pojišťovna odmítla vyplatit plnou cenu zájezdu. Česká národní banka se ještě teď pře s ministerstvem pro místní rozvoj, zda pojišťovna jedná podle práva. Klienti suší pusu. A ani letos při úpadku cestovky nikdo za nic tak docela neručí.