Jak na to | Vojtěch Dobeš | 6. 2. 2020 | 1 komentář
![Nejlevnější auta pro velkou rodinu. Když pět míst nestačí]()
Ať už se vám rozrůstá rodina, vyrážíte na výlety s partou kamarádů nebo vozíte do školy i děti sousedů, může snadno nastat chvíle, kdy pět sedadel nestačí. Rozpočet české domácnosti ale většinou odpovídá spíš kompaktnímu kombi než velkému MPV. Na trhu je naštěstí řada dostupných řešení. Projděte si ta, která se vejdou do půl milionu korun.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 23. 1. 2013 | 12 komentářů
![Omlazená auta, přetočené tachometry: ojetá auta dražší o desetitisíce]()
Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích by ráda omezila podvody s ojetými auty. Může si ale s těmi nejvážnějšími – legalizací kradených vozů dovezených ze zahraničí a přetáčením počítadel kilometrů – opravdu poradit?
Analýza | Jindřich Hradecký | 3. 6. 2013 | 1 komentář
![Octavia Combi a konkurenti: srovnání kombíků na léto]()
Čekání na novou Škodu Octavia Combi bylo dlouhé: nejprodávanějšímu autu Česka kvůli pauze výrazně spadly letošní prodeje. Teď je mladoboleslavská novinka tady. Není cena 364 900 Kč příliš sebevědomá? Může někdo z konkurence ohrozit 610 litrů v kufru nejžádanější škodovky? Napoví velké srovnání kombíků nižší střední třídy – ideálních aut na letní dovolenou.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 6. 2013 | 4 komentáře
![Jak v bazaru poznat, že bylo auto zasažené vodou?]()
Na trhu s ojetými vozy by se po červnových povodních mohlo objevit až deset tisíc zaplavených aut. A mnoho z nich se budou lidé snažit prodat jako vodou nezasažené.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
![Test nové Škody Kamiq: Mistr městského terénu]()
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 3. 7. 2013 | 22 komentářů
![Autem do Chorvatska: cesta se dá zvládnout za méně než 2000 Kč]()
Hranice Česka dělí od Jadranského moře jen něco málo přes 300 kilometrů vzdušnou čarou. I proto k němu rok co rok míří přes milion Čechů. Spíš než vzduch ale používají našinci k cestě do Chorvatska auto a silnice, linoucí se na trase o pár stovek kilometrů delší. Trasa se i tak dá zvládnout za osm hodin a s úsporným autem do dvou tisíc korun. Šetřílci by to s objížděním dálnic mohli dokázat i za 1000 Kč.
Jak na to | Petra Dlouhá | 12. 5. 2016 | 27 komentářů
![Kupujeme ojetinu: Pozor na triky v autobazaru]()
Z koupě ojetiny se může stát adrenalinový zážitek. Jestli se do toho chcete pustit, vybavte se arzenálem informací. Ať se nenecháte příliš snadno napálit. Pro začátečníky máme pár tipů. A výstrah.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
![Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů]()
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 27. 2. 2020 | 12 komentářů
![Levné, ale schopné SUV. Vyzkoušeli jsme Dacii Duster]()
SUV jsou největším trendem automobilového světa. Fungují však spíš jako symbol majetku a postavení než praktický nástroj pro pohyb terénem. Najdou se ale výjimky. Jednou z nich je vlajková loď rumunské značky Dacia.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 10. 7. 2013 | 11 komentářů
![Jak se cestou k Jadranu vyhnout placení ve Slovinsku?]()
Pokud jedete k moři v Chorvatsku na víc než sedm dní, bude vás stát dálniční známka pro auto ve Slovinsku 780 Kč. Jak je ušetřit? Oněch pár kilometrů dálnic lze objet po okreskách.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 21. 8. 2012 | 2 komentáře
![Levné nové auto? Pod dvě stě tisíc ho prodává 17 značek!]()
Sedmnáct automobilek a šestadvacet modelů. Toužíte-li po levném novém autě, máte přehršel možností. Vybrali jsme všechny osobní vozy, které jsou koncem srpna k mání pod dvě stě tisíc korun.
Jak na to | Jindřich Hradecký | 8. 2. 2012 | 72 komentářů
![Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?]()
Čeští řidiči tuto zimu už podruhé okupují servisy. Po listopadovém boomu, kdy kvůli zavedení povinných zimních plášťů zavalili pneuservisy, se nyní dveře netrhnou pro změnu v dílnách nabízejících přestavby aut na plynový pohon. LPG, zdá se, znovu začínají zlaté časy.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 12. 2020 | 1 komentář
![Investice s vůní benzinu. Veteráni očima expertů]()
Krize roku 2008 vystřelila ceny automobilových veteránů vzhůru. Udělá korona to samé? Jak investovat do starých aut a pro koho taková investice vlastně je?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 5. 8. 2020 | 38 komentářů
![Dacia Duster na LPG: Trefa pro spořivého Čecha]()
Terénní Dacia je oblíbencem českých motoristů už po celou dekádu. Když jsme nedávno otestovali její vrcholnou verzi, zjistili jsme, že je to schopné SUV za relativně dostupnou cenu. Teď ale vyzkoušíme levnější variantu se základním motorem a pohonem na LPG.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 29. 2. 2012 | 97 komentářů
![Auta na E85: přestavba za nulu, palivo o 10 Kč levnější, tak kde je problém?]()
Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
![Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!]()
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 14. 5. 2015 | 56 komentářů
![Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně]()
Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.